آژنگ نیوز”:ویتنام با انواع جذاب اقلام صنایع دستی که به مهارت تولید کنندگان آن در منطقه می بالند، جهان را شگفت زده کرده است. ویتنام به خاطر محصولات دست ساز خود که هم برای رشد میراث فرهنگی کشور و هم برای ایجاد اشتغال در اقتصاد آن شناخته شده است؛شهرت فراوانی یافته است.

بخش صنایع دستی منبع بزرگی برای زندگی بخش عمده ای از جمعیت روستایی کشور بوده است. مردم اینجا علاقه زیادی به هنر و فرهنگ دارند. ویتنام به تدریج در حال روشن کردن طیف گسترده محصولات خود در بازارهای جهانی صنایع دستی است. دلتاهای رودخانه قرمز مکونگ توسط دهکده‌های صنایع دستی بسیار حیاتی با مواد خام فراوان در ویتنام مرکزی احاطه شده‌اند.

ویتنام۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این موضوع باعث شده است که این مکان به تامین کننده منابع معتبر در سراسر دایره صنایع دستی تبدیل شود. این صنعت میلیون‌ها شغل برای نیروی کار محلی ایجاد کرده است و استانداردهای زندگی آنها را ارتقا می‌دهد و آداب و رسوم اولیه را حفظ می‌کند.

روستاهای صنایع دستی نیز به عنوان مقاصد گردشگری دارای مزایایی هستند و سالانه تعداد بیشتری از گردشگران را به خود جذب می کنند. روند کار نزدیک صنایع دستی میراث ویتنام شامل مبلمان چوبی، چینی، لاک، گلدوزی، شمع، جواهرات، گل های مصنوعی و محصولات شیشه ای است.

این بخش از مزیت هزینه های کم و بازدهی بالا ۵۶۵میلیون دلار بهره می برد.برای دستیابی به سود ۳ میلیارد دلاری در سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی دقیقی شده بود.

در حال حاضر، سه بازار عمده صادراتی ویتنام آمریکا، ژاپن و اتحادیه اروپا هستند. دولت ایالات متحده هیچ گونه تعرفه ای بر صنایع دستی اعمال نمی کند که باعث پیشرفت صنعت در انجمن های تجاری بین ویتنام و ایالات متحده شود. مقامات ویتنامی برای استفاده از این واقعیت اقدام کرده اند که ایالات متحده در سه سال گذشته واردکننده شماره یک تزئینات داخلی و صنایع دستی ویتنامی بوده است.

ویتنام۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در بخش مبلمان، بسیاری از شرکت های آمریکایی به دنبال مشارکت با شرکت های مبلمان ویتنامی هستند تا تقاضای رو به رشد مبلمان در ایالات متحده را برآورده کنند. ژاپن و اتحادیه اروپا همچنین اقدامات خود را برای ترویج واردات صنایع دستی ویتنام از طریق افزایش بازاریابی و ایجاد نگرانی مستقیم با مقامات ویتنامی انجام داده اند.

در حال حاضر صنایع دستی یکی از بالقوه ترین صنایع ویتنام است. با حدود ۱۵۰۰ دهکده صنایع دستی فعال در ویتنام، حدود ۱۰ میلیون صنعتگر با فروش سالانه بیش از ۳ میلیارد دلار رااین صنع بکار گرفته است.

گفته می شود درآمد کارگران صنایع دستی بسیار بیشتر از درآمد کشاورزان است. صنعت صنایع دستی باعث افزایش درآمد در مناطق روستایی و تلاش های اساسی برای کاهش فقر شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *