آژنگ نیوز”:کتابتغییر چهره دیکتاتورها: چهره در حال تغییر استبداد در قرن بیست و یکممنتشر شد.

کتاب به این نکته می پردازد که:”چگونه نسل جدیدی از دیکتاتورها با دستکاری اطلاعات و جعل دموکراسی قدرت را در دست دارند

نویسندگان :دانیل تریزمن و سرگئی گوریف

شومیز

قیمت:

۲۱.۹۵ دلار / ۱۴.۹۹ پوند

منتشر شده (ایالات متحده):

۴ آوریل ۲۰۲۳

منتشر شده (بریتانیا):

۳۰ مه ۲۰۲۳

صفحات:۳۶۸

درباره کتاب

جغل دموگراسی222222222 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

هیتلر، استالین و مائو با خشونت، ترس و ایدئولوژی حکومت کردند. اما در دهه‌های اخیر نسل جدیدی از مردان قدرتمند رسانه‌ای در حال طراحی مجدد حکومت استبدادی برای جهانی پیچیده‌تر و مرتبط‌تر در سطح جهانی بوده‌اند. به جای سرکوب آشکار و گسترده، حاکمانی مانند ولادیمیر پوتین، رجب طیب اردوغان و ویکتور اوربان با تحریف اطلاعات و شبیه سازی رویه های دموکراتیک، شهروندان خود را کنترل می کنند.سرگئی گوریف و دانیل تریزمن با کشف این برند جدید اقتدارگرایی، ظهور چنین «تغییر چهرهدیکتاتورها» را توضیح می‌دهند و چگونگی ظهور و عملکرد آن‌ها، تهدیدات جدیدی که ایجاد می‌کنند و نحوه واکنش دموکراسی‌ها را شرح می‌دهند.

تغییر چهره دیکتاتورها ،نشان می‌دهد که چگونه رهبرانی مانند لی کوان یو سنگاپور و آلبرتو فوجیموری پرو پیشگام روش‌های کمتر خشن، پنهان‌تر و مؤثرتر برای انحصار قدرت بودند. آنها تصویری از شایستگی را پرورش دادند، سانسور را پنهان کردند، و از نهادهای دموکراتیک برای تضعیف دموکراسی استفاده کردند، و همه اینها در عین حال افزایش مشارکت بین المللی برای منافع مالی و اعتباری بود. این کتاب نشان می‌دهد که چرا اکثر اقتدارگرایان امروزی دیکتاتورهای تغییر چهره یافته هستند – و تفاوت آن‌ها با «دیکتاتورهای ترسناک» باقی‌مانده مانند کیم جونگ اون ، و همچنین با استادان سرکوب‌کننده‌های فناوری پیشرفته مانند شی جین پینگ،چست؟

تغییر چهره دیکتاتورها با ارائه پرتره‌های واضحی از رهبران اقتدارگرای امروزی، برخی از معماهای سیاسی بزرگ زمان ما را توضیح می‌دهد از چگونگی زنده ماندن دیکتاتورها در عصر مدرنیته رو به رشد گرفته تا همگرایی نگران‌کننده و همدردی متقابل بین دیکتاتورها و پوپولیست‌هایی مانند دونالد ترامپ.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *