آژنگ نیوز”:کتابفرسایش دموکراسی از بالا: رهبران، شهروندان و چالش پوپولیسم در اروپا

نویسنده:لری ام بارتلز

کتاب به این نکته می پردازد که:چرا رهبران، نه شهروندان، نیروی محرکه بحران دموکراسی اروپا هستند

ازسلسله: مطالعات پرینستون در رفتار سیاسی

جلد گالینگور

قیمت:

۲۹.۹۵دلار / ۲۵.۰۰پوند

منتشر شده:

۴آوریل ۲۰۲۳

صفحات:۲۸۰

درباره کتاب

انفجار ظاهری حمایت از احزاب پوپولیست دست راستی، نگرانی های گسترده ای را ایجاد کرده است که لیبرال دموکراسی با بدترین بحران خود از دهه ۱۹۳۰مواجه است. کتاب؛دموکراسی از بالا فرو می ریزد نشان می دهد که بحران واقعی نه از یک جامعه به طور فزاینده پوپولیستی، بلکه از رهبران سیاسی ناشی می شود که از آسیب پذیری های مزمن دموکراسی سوء استفاده یا سوء مدیریت می کنند.

فرسایش دموگراسی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

لری بارتلز در این کتاب تحریک آمیز، افسانه فراگیر موج پوپولیستی را در افکار عمومی معاصر اروپا از بین می برد. در حالی که همیشه مخزن قابل توجهی از احساسات پوپولیستی وجود داشته است، اروپایی‌ها نسبت به دو دهه پیش به سیاستمداران و پارلمان‌های خود کمتر اعتماد دارند، نسبت به ادغام اروپا کمتر مشتاق هستند و از عملکرد دموکراسی راضی نیستند. احساسات ضد مهاجرتی کاهش یافته است. حمایت انتخاباتی از احزاب پوپولیست دست راستی فقط اندکی افزایش یافته است که منعکس کننده موفقیت های خاص کارآفرینان پوپولیست، شکست احزاب جریان اصلی و هیاهوی رسانه ای است. باهوش ترین نمونه های اروپا از عقب نشینی دموکراتیک در مجارستان و لهستان نه به این دلیل که رای دهندگان خواستار اقتدارگرایی بودند، بلکه به این دلیل که احزاب محافظه کار متعارف، زمانی که انتخاب شدند، از فرصت ها برای تثبیت خود در قدرت استفاده کردند.

با نشان دادن ناکافی بودن تفسیرهای مرسوم از پایین به بالا از بحران سیاسی اروپا، دموکراسی از بالا فرسوده می شود، درک ما از سیاست دموکراتیک را وارونه می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *