“آژنگ نیوز”:زبان و ادبیات فارسی در تبلیغات قدیمی نقش مهمی داشته است.بویژه استفاده از اشعار در ترغیب مردم به خرید کالاها چشمگیر بوده است.در این آگهی که برای تبلیغ نوشابه در سال ۱۳۳۷ خورشیدی تهیه شده است ؛یک نمونه از بهره گیری شعر در تبلیغ دیده میشود. در ساده ترین معنا کلمه تبلیغات به معنای جلب توجه به چیزی یا اطلاع رسانی است.به بیان دیگر اگر می خواهید تعداد زیادی از مردم را در مورد چیزی مطلع کنید، ممکن است نیاز به تبلیغ داشته باشید.

کانادvvvvvvvvvvا وشعر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به این ترتیب تبلیغات نوعی ارتباط است که بر افراد و رفتارآنها کنترل تأثیرگذاری دارد.یعنی هدف از تبلیغات جذب و متقاعد کردن خوانندگان است.با توجه به اینکه در تبلیغات، زبان و اندیشه با هم مرتبط هستند. این ارتباط میتواند هیجان واشتیاق خرید را در مردم مدیریت کند.

بدین ترتیب روشن است که استفاده درست کلمه و از زبان های صحیح در موقعیت مناسب. می تواند بر مخاطب اثر کند.در طول زمان مشخص شده که استفاده از زبان و ادبیات به عنوان یک وسیله تبلیغات برای تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان یک عامل غالب است. در مجموع استفاده از زبان وبویژه شعر درتبلیغات می تواند تعداد مشتری وخریدار یک کالا و یا خدمات را با استفاده از “یک بیانیه یک خطی” یا “یک جمله سازی پررنگ ساده” به میزان بسیار زیادی افزایش دهد.


گروه تاریخ

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *