“آژنگ نیوز”:تقویم تاریخ ایران، امروز ۱۵اسفند ماه،بدین شرح است:

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،ویلی برانت صدر اعظم آلمان برای یک دیدار رسمی چهار روزه وارد تهران شد و نخستین دور مذاکرات خود را با امیر عباس هویدا نخست وزیر آغاز کرد.

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،مرز آمار ایران تعداد کل شاغلین کشور را ۸ میلیون ۴۷۱ هزار نفر اعلام کرد و از این عده ۳ میلیون ۹۸۹ هزار نفر به کار کشاورزی و ۲ میلیون و ۲۱۹ هزارنفر به کار صنعت و ۲میلیون ۲۶۳ هزار نفر به کار خدمات اشتغال دارند واز ۷۷۵ هزار نفر کارکنان دولت ۶۸۲ هزار نفر مرد و ۹۳ هزار نفر زن هستند.

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،وزارت امور خارجه اعلام کرد که پیرو مذاکراتی که بین وزیر امور خارجه ایران و وزیران امور خارجه بیش از بیست کشور اسلامی در جده انجام شد تغییرات تازه ای در روابط ایران با ممالک اسلامی به خصوص با کشورهای عرب به عمل آمد.

سنندچnnn ۱۳۵۳ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
هواپیمای فرند شیپ ملخدار در فرودگاه سنندج سال ۱۳۵۳ خورشیدی

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۵۰ خورشیدی،نخستین سری از هواپیماهای جت ملخدار دو موتوره اف ۲۷۰ فرند شیپ طی مراسمی در فرودگاه دوشان تپه در اختیار نیروی هوایی قرار گرفت.هواپیمای فرند شیپ ساخت هلند و با برد متوسط است.

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۵۱ خورشیدی،به منظور ساختن ماشینهای راهسازی شرکتی به نام شرکت هپکو با سرمایه ای به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال در زمینی به مساحت ۳۶۰ هزار متر مربع تشکیل شد. ظرفیت این کارخانه در سال اول بهرهبرداری ۹۰۰ دستگاه بولدوزر در دو مدل و ۷۰۰ دستگاه لودر در سه مدل و ۳۰۰ غلطک پیش بینی شده است.

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،سمینار بین المللی مطالعات خانواده افتتاح شد.

۱۵اسفند ماه سال ۱۳۴۶ خورشیدی،سمپوزیوم بیماری های هورمونی در آمفی تئاتر بیمارستان پهلوی گشایش یافت.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *