آژنگ نیوز: خاندان سلطنتی انگلیس هنرپیشه تئاتر بودند!این موضوع به دوران جنگ دوم جهانی باز میگردد.بازدیدکنندگان از قلعه ویندزور انگلستان در نمایشگاهی  که در این ماه برگزار شده این فرصت منحصر به فرد را خواهند داشت که شش لباس نادر باقیمانده را که توسط شاهزاده خانم های نوجوان در طول این اجراهای دوران جنگ پوشیده بودند، ببینند. این لباس‌ها که برای اولین بار گرد هم آمده‌اند، در اتاق واترلو، جایی که پانتومیم‌ها در ابتدا ۸۰ سال پیش اجرا می‌شد، به نمایش گذاشته می‌شوند.

لباس‌هایی که امروزه باقی مانده‌اند توسط پرنسس‌ها در دو پانتومیم آخر – علاءالدین (۱۹۴۳) و چکمه‌های قرمز سواری مادر پیر (۱۹۴۴) پوشیده شدند. در نقش اول «علاءالدین»، پرنسس الیزابت یک ژاکت به رنگهای و فیروزه ای طلایی با سنگهای فیروزه ای و کلاه همسان پوشید که همگی برای اولین بار در معرض دید عموم قرار خواهند گرفت. در حالی که پرنسس مارگارت یک لباس ابریشمی قرمز و ژاکت همسان به تن داشت و نقش”پرنسس رکسانا” را بازی میکرد. تونیک گلدوزی شده قرمز و طلایی که توسط بازیگران دیگر آنها برای بازی در نمایش “پادشاه” پوشیده شده است و لباس دیگری که ترکیبی از قطعات پوشیده شده توسط هر دو شاهزاده خانم است نیز به نمایش گذاشته خواهد شد.

پانتومیم سلطنتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سه لباس پوشیده با چکمه های قرمز سواری مادر پیر برای اولین بار به نمایش گذاشته می شود. پرنسس الیزابت برای بازی بانوی کریستینا شروود یک لباس آستین بلند صورتی و توری پوشیده بود و بعداً برای یک صحنه ساحلی یک پیراهن چینی، شلوار و کلاه آفتابی به تن کرد که در آن پرنسس مارگارت برای بازی در نقش لوسیندا فیرفکس محترم یک لباس تافته آبی با شکوفه های توری کرم پوشیده بود.

همچنین در اتاق واترلو، ۱۶ عکس رنگارنگ و بزرگ از شخصیت‌های افسانه‌ای که در اطراف دیوارها چسبانده شده‌اند تا فضای پانتومیم‌ها را تزئین کنند، به نمایش گذاشته شده است. این تصاویر ۷۵ سال پس از پوشاندن آنها در پایان جنگ، زمانی که نقاشی‌های سر توماس لارنس که برای نگهداری از آن‌ها برداشته شده بود، بازگردانده شدند، برای بازدیدکنندگان به تماشاگذاشته شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *