“آژنگ نیوز”:کتاب”قدرت بزرگ ملل کوچک”منتشر شد.

نویسنده: الیزابت الیس

منتشر شده:

نوامبر، ۲۰۲۲

ناشر:

انتشارات دانشگاه پنسیلوانیا

در کتاب”قدرت بزرگ ملل کوچک”، با عنوان فرعی “دیپلماسی بومی ملل کوچک در خلیج جنوبی” نوشته الیزابت ان. الیس (پیوریا) داستان بسیاری از کشورهای بومی آمریکایی کوچکتر را که زمینه های توسعه خلیج جنوبی را شکل دادند، بیان می کند.

2022 10 08 Ellis Great Powers sm - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بر اساس تحقیقات گسترده آرشیوی و تاریخ شفاهی، روایت الیس نشان می‌دهد که چگونه مردمان بومی متنوع – از جمله بیلوکسی‌ها، چوکتاوس‌ها، چیتیماچاها، چیکاساها، هوماس‌ها، موبیلیان‌ها و تونیکاها- بر رشد لوئیزیانای مستعمره تأثیر گذاشته و اغلب آنها را به چالش می‌کشند.

این کتاب بر مسائل مربوط به ملت‌سازی بومی و دیپلماسی بین‌المللی متمرکز است و استدلال می‌کند که مهاجرت بومیان آمریکا و شیوه‌های ارائه پناهگاه به مهاجران در بحران، ملت‌های بومی را قادر می‌سازد تا از خشونت استعمار جان سالم به در ببرند.

در واقع، این شیوه ها همچنین آنها را نیزقدرتمند کرد. هنگامی که مهاجران اروپایی در آغاز قرن هجدهم شروع به ورود به سرزمین‌های بومی کردند، این ملت‌های کوچک را به قول فرانسوی‌ها، استعمارگران سیستم‌های سیاسی و اجتماعی خود را به آنها تحمیل کرده  و از این طریق توسعه لوئیزیانای اولیه را برنامه ریزی کردند. در برخی موارد، همان شیوه‌هایی که به مردم بومی کمک کرد تا در قرن هجدهم در برابر استعمار مقاومت کنند، از جمله مهاجرت‌های مکرر، زندگی در کنار کشورهای خارجی، و استقبال از بیگانگان در سرزمین‌های خود، دستیابی به تایید حکومت فدرال و دستیابی به حقوق کامل را برای فرزندانشاندر دوران معاصرشان کرده است.

همچنین کتاب قدرت بزرگ ملل کوچک، به پرسش‌های مربوط به قدرت بومی گذشته و حال می‌پردازد و بررسی تازه‌ای از ملت‌های بومی قدرتمند و انعطاف‌پذیر که به شکل‌گیری خلیج جنوبی مدرن کمک کردند، ارائه می‌دهد.

عناوین مطالب کتاب:

آمریکای استعماری/انقلابی/ملی اولیه

منطقه مورد علاقه:

مهاجرت و مهاجرت

تاریخ بومی

بومی آمریکا

دوره زمانی:

قرن ۱۷ و ۱۸

منطقه:

آمریکای جنوبی

بخش معرفی کتابهای روز خارجی

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *