آژنگ نیوز: دریاچه زیتون، بزرگترین دریاچه نمک در کشور مصر وواحه سیوا در این کشور است. در نگاه اول به نظر می رسد این دریاچه های متعدد و کوچک و بزرگ سرابی از آب های درخشان در یک ساحل دریا باشند.

اما اینجا دریاچه ای به مساحت بیش از ۱۲ هزار هکتار در مرز بیابان در ۶۰۰ کیلومتری شرق قاهره، در مسیر شرق سیوا در صحرای غربی مصر است. برای قرن ها، این منطقه که ۵۰ کیلومتر از مرز لیبی فاصله دارد، منزوی مانده بود.

حتی زمانی که در دهه ۱۹۸۰ میلادی به روی گردشگری باز شد، خارج از فهرست مکان‌های مهم گردشگری مصر باقی ماند که همین امربه حفظ طبیعت منحصر به فرد و آسیب‌پذیر آن کمک کرد.

باورنکردنی است که بدانیم دریاچه ها به دلیل وجود یک معدن نمک همسایه، تقریباً ۹۴درصد نمک هستند.اکثر آنها حدود ۴متر عمق دارند و آب گرم و سرد را ارائه می دهند! اگر کسی نمی تواند به خوبی شنا کند نیازی به نگرانی نیست زیرا محتوای نمک آب غرق شدن را غیرممکن می کند.

مصر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

از آنجایی که دریاچه مملو از نمک است، ساکنان منطقه سیوا مدت‌هاست که از نمک برای ساختن خانه‌ها، تیز کردن و شکل دادن به سازهای خود و در نهایت برای روشن کردن چراغ‌های خود استفاده می‌کنند.

گذشته از این که این منطقه یک مقصد گردشگری محبوب است، شایان ذکر است که قابلیت‌های درمانی این دریاچه‌های نمک باورنکردنی است. آنها برای درمان شناخته شده اند: مشکلات سینوسی، مشکلات پوستی و مشکلات چشمی. برای کسانی که قصد بازدید از دریاچه نمک سیوا را دارند، صبح زود بهترین زمان برای بازدید از چشمه های آب گرم شور است زیرا هوا خنک تر و آب گرم تر است.

 پسوریازیس، روماتیسم، بیماری های دستگاه گوارش و التهاب مفاصل نیز برخی از بیماری هایی هستند که از آب گرم  برای درمان استفاده می شود. البته از قاهره تا دریاچه سیوا یک مسیر طولانی است.

هم با اتوبوس میتوان به این منطقه سفر کرد و هم امکان استخدام  اتوبوس یا رانندگی را دوست ندارید، همیشه می توانید راننده با خودرو وجود دارد که مسافران را به دریاچه ببرد. در طول سفر چند چک نظامی وجود دارد،به همین جهت  همیشه مطمئن باید مسافر پاسپورت خود را داشته باشد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *