آژنگ نیوز: سئول پایتخت و بزرگترین شهر کره جنوبی است. این شهر به عنوان یک کلان شهر در نظر گرفته می شود زیرا بیش از ده میلیون نفر جمعیت دارد و نزدیک به نیمی از ۱۰۲۰۸۳۰۲ نفر آن در منطقه پایتخت ملی (که شامل اینچئون و گیونگگی نیز می شود) ساکن هستند.

منطقه پایتخت ملی سئول با ۲۳۳.۷ مایل مربع و میانگین ارتفاع کمی بالاتر از سطح دریا در ۲۸۲ فوت دومین منطقه بزرگ در جهان است. سئول به دلیل جمعیت بسیار زیادش یک شهر جهانی محسوب می شود و مرکز اقتصاد، فرهنگ و سیاست کره جنوبی است.

در طول تاریخ، سئول با نام‌های مختلفی شناخته می‌شد و گمان می‌رود که نام سئول از کلمه کره‌ای برای پایتخت، Seoraneol گرفته شده باشد. با این حال، نام سئول جالب است، زیرا هیچ حروف چینی مشابهی ندارد. در عوض، اخیراً یک نام چینی برای این شهر انتخاب شده است که صداهای مشابهی دارد.

سئول - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

تاریخ سکونت و استقلال

سئول از زمانی که برای اولین بار در سال ۱۸ قبل از میلاد تأسیس شد، بیش از۲۰۰۰ سال است که به طور مداوم مستقر شده است. توسط باکجه، یکی از سه پادشاهی کره. این شهر همچنین در دوران سلسله چوسون و امپراتوری کره به عنوان پایتخت کره باقی ماند. در طول استعمار ژاپن در کره در اوایل قرن بیستم، سئول به عنوان Gyeongseong شناخته شد.

در سال ۱۹۴۵، کره استقلال خود را از ژاپن به دست آورد و این شهر به سئول تغییر نام داد. در سال ۱۹۴۹، این شهر از استان Gyeonggi جدا شد و به یک “شهر ویژه” تبدیل شد، اما در سال ۱۹۵۰، نیروهای کره شمالی در طول جنگ کره شهر را اشغال کردند و کل شهر تقریباً ویران شد. در ۱۴ مارس ۱۹۵۱، نیروهای سازمان ملل کنترل سئول را به دست گرفتند. از آن زمان، این شهر بازسازی و رشد قابل توجهی داشته است.

امروزه سئول هنوز به عنوان یک شهر خاص یا شهرداری تحت کنترل مستقیم درنظر گرفته می شود،زیرا به عنوان یک شهر دارای وضعیتی برابر با استان است.این بدان معناست که هیچ دولت استانی آن را کنترل نمی کند.در عوض،دولت فدرال کره جنوبی مستقیماً آن را کنترل می کند.

سئول به دلیل تاریخچه بسیار طولانی سکونت،خانه تعدادی از مکان ها و بناهای تاریخی است.منطقه پایتخت ملی سئول دارای چهار مکان میراث جهانی یونسکو است: مجموعه کاخ چانگدئوک گونگ، قلعه هواسونگ، معبد جونگمیو و مقبره های سلطنتی سلسله چوسون.

حقایق جغرافیایی و ارقام جمعیت

سئول در شمال غربی کره جنوبی واقع شده است. خود شهر سئول ۲۳۳.۷ مایل مربع مساحت دارد و توسط رودخانه هان به نصف تقسیم شده است، رودخانه ای که قبلا به عنوان یک مسیر تجاری به چین استفاده می شد و به رشد شهر در طول تاریخ خود کمک کرد. رودخانه هان دیگر برای کشتیرانی استفاده نمی شود زیرا مصب آن در مرز بین کره شمالی و کره جنوبی است. سئول توسط چندین کوه احاطه شده است اما خود شهر نسبتاً مسطح است زیرا در دشت رودخانه هان قرار دارد و میانگین ارتفاع سئول ۸۶ متر است.

سئول به دلیل جمعیت بسیار زیاد و مساحت نسبتاً کوچکش به دلیل تراکم جمعیتی که حدود ۴۴۷۷۶نفر در هر مایل مربع است، معروف است. به این ترتیب، بیشتر شهر از ساختمان های آپارتمانی متراکم مرتفع تشکیل شده است. اکثر ساکنان سئول اصالتاً کره ای هستند، اگرچه گروه های کوچکی از چینی ها و ژاپنی ها نیز وجود دارند.

آب و هوای سئول هم نیمه گرمسیری مرطوب و هم قاره ای مرطوب در نظر گرفته می شود (شهر در مرز این دو قرار دارد). تابستان ها گرم و مرطوب است و بادهای موسمی آسیای شرقی تأثیر زیادی بر آب و هوای سئول از ژوئن تا جولای دارد. زمستان‌ها معمولاً سرد و خشک است، اگرچه این شهر به طور متوسط ۲۸ روز در سال برف می‌بارد. میانگین دمای پایین ژانویه برای سئول ۲۱ درجه فارنهایت (۶- درجه سانتیگراد) و متوسط دمای بالای ماه اوت ۲۹.۵ درجه سانتیگراد است.

سئول1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

سیاست و اقتصاد

سئول به عنوان یکی از بزرگترین شهرهای جهان و یک شهر پیشرو جهانی، به مقر بسیاری از شرکت های بین المللی تبدیل شده است. در حال حاضر مقر شرکت هایی مانند سامسونگ، ال جی، هیوندای و کیا است. همچنین بیش از ۲۰ درصد از تولید ناخالص داخلی کره جنوبی را تولید می کند.اقتصاد سئول علاوه بر شرکت های بزرگ چند ملیتی، بر گردشگری، ساخت و ساز و تولید متمرکز است. این شهر همچنین به خاطر خرید و بازار دانگدامون که بزرگترین بازار کره جنوبی است، شهرت دارد.

سئول به ۲۵ بخش اداری به نام گو تقسیم می شود. هر گو دولت مخصوص به خود را دارد و هر کدام به چندین محله به نام دونگ تقسیم می شوند. هر گو در سئول از نظر اندازه و جمعیت متفاوت است. سونگپا بیشترین جمعیت را دارد، در حالی که سئوچو گو با بیشترین مساحت در سئول است.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *