“آژنگ نیوز”:برای برخی افراد، صلح سبز یک گروه بحث برانگیز و مداخله گر متعصبان محیط زیست است، اما برای برخی دیگر، این سازمان کار مهمی برای افزایش آگاهی در مورد موضوعاتی مانند صید بی رویه و صید نهنگ تجاری، آزمایش هسته ای، جنگل زدایی و تغییرات آب و هوایی انجام می دهد. اما گروه صلح سبز با یک هدف شروع کرد: توقف آزمایش های زیرزمینی تسلیحات هسته ای که ممکن بود جزیره آلاسکا را ویران کند.

صلح1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

جزیره آمچیتکا

در سال ۱۹۷۱، کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده قصد داشت کلاهک W71 را که قرار بود در موشک ضد بالستیک LIM-49 Spartan نصب شود، که بزرگترین انفجار آزمایشی زیرزمینی تاریخ در آن زمان بود، در جزیره دورافتاده آلاسکا آزمایش کند. آمچیتکا. انزوا آن را به مکانی ایده آل برای آزمایش تسلیحات تبدیل کرده است، اما به عنوان جزیره آتشفشانی که از نظر زمین ساختی ناپایدار است، فعالان محیط زیست نگران بودند که این آزمایش ها باعث ایجاد زلزله و سونامی شود.

آغاز فعالیت

در اعتراض به برنامه‌های کمیسیون، اعضای باشگاه سیرا با هم متحد شدند تا گذرگاه مرزی بین واشنگتن و بریتیش کلمبیا را مسدود کنند و تابلوهایی را که روی آن‌ها نوشته شده بود «اگر اتفاق ناگواری برای ما رخ دهد، تقصیر شماست» و «موج ایجاد نکنید» را مسدود کردند. در میان ۷۰۰۰ معترض یک زوج متاهل به نام های ایروینگ و دوروتی استو و همچنین جیم بوهلن کهنه کار نیروی دریایی بودند که احساس می کردند تظاهرات تا حد زیادی بی اثر بود. آنها درباره نوعی اعتراض به نام “شاهد دادن” بحث کردند که در آن معترضان نظرات خود را صرفاً با مشاهده یک فعالیت ناخواسته اعلام می کنند و همسر بولن به آنها پیشنهاد داد که یک قایق بگیرند و به سمت آمچیتکا حرکت کنند.

اعتراض با قایقها

صلح2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با پول جمع‌آوری شده در کنسرتی با حضور جوآن بائز، در میان دیگر چهره‌های برجسته، بولن و استووز (که همچنین یک گروه موسیقی عالی خواهند بود) با خدمه معدودی سوار بر قایق‌هایی شدند که به صلح سبز تغییر نام دادند. در اولین حمله خود، آنها توسط گارد ساحلی ایالات متحده متوقف شدند و با اکراه به عقب برگشتند، اما خبر سفر آنها به روزنامه ها رسید و آنها اعتراض را به باشگاه خشمگین سیرا نسبت دادند. استوها به زودی برنامه ریزی سفر دومی را آغاز کردند که مشخص کردند کار صلح سبز است و به موقع خود را به آمچیتکا رساندند تا شاهد انفجار اول باشند. خوشبختانه، این آزمایش باعث سونامی یا زلزله نشد، اما کمیسیون انرژی اتمی آزمایش‌های باقی‌مانده در آمچیتکا را لغو کرد.در سال‌های بعد، با پیوستن اعضای بیشتری به گروه صلح سبز و تأسیس شعبه‌های بیشتری، فعالیت‌های این گروه افزایش یافت. صلح سبز اکنون در بیش از ۵۵ کشور حضور دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *