آژنگ نیوز: شیر گوسفند به تدریج جایگزین شیر گاو شده است.انسان برای بهره گیری از شیر به عنوان یک ماده غذایی مفید؛به چند پستاندار مانند گاو، شتر، بز، گوسفند و گاومیش وابسته است. تا چندی پیش،شیر گاو محبوب ترین شیر مصرفی انسان در سراسر جهان بوده است. شیر گوسفند علیرغم نامطلوب بودن، برخی از مزایای مهمی را دارد که شیر گاو فاقد آن است. به همین دلیل، شیر گوسفند در برخی از نقاط جهان محبوبیت پیدا کرده است. تولید جهانی آن همچنان در حال افزایش است زیرا مردم به مزایای تضمین شده مصرف شیر گوسفند پی می برند

چین

چین در تولید شیر و گوشت گوسفند در جهان پیشتاز است. علاوه بر این، همچنین در صدر فهرست با بیشترین تعداد گوسفند در جهان قرار دارد. چین سالانه بیش از ۱.۵ میلیون تن شیر گوسفند تولید می کند. صنعت پرورش گوسفند چین از نظر فناوری به خوبی پشتیبانی می شود. بیشتر دامداری های گوسفندی در چینگهای و فلات تبت انجام می شود. گوسفندها توسط کشاورزان برای مقاصد تجاری، برای گوشت گوسفند و برای شیر گوسفند پرورش داده می شوند. افزایش جمعیت انسانی و طوفان های شن برخی از چالش های پیش روی صنعت گوسفند در چین است.

ترکیه

بیش از چهار میلیون کشاورز در ترکیه گوسفند پرورش می دهند. تولید شیر گوسفند سالانه بیش از یک میلیون تن است. ترک ها شیر گوسفند وگوشت  گوسفند را به گوشت گاو و بز ترجیح می دهند. آنها همچنین عاشق محصولات شیر ​​گوسفند مانند پنیر و ماست هستند. علاوه بر این، آنها در مراسم سنتی که سالانه برگزار می شود و در آن بیش از ۲ میلیون گوسفند قربانی می کنند، گوسفندان را برای قربانی نگهداری می کنند. ترکیه گوسفند و محصولات لبنی را به لبنان، کویت و دبی صادر می کند.

شیر گوسفند - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

یونان

پرورش گوسفند برای شیر و گوشت گوسفند یکی از فعال ترین فعالیت های اقتصادی است که در مناطق روستایی یونان انجام می شود. شیر تولید شده از گوسفند سالانه ۷۰۵هزارتن تن است. نژاد Chios یکی از محبوب ترین نژادهای شیری گوسفند در یونان است. شیر گوسفند در یونان برای مصرف و فرآوری ماست و پنیر استفاده می شود.

سوریه

آواسی محبوب ترین نژاد گوسفند در بین کشاورزان سوری است. سوریه سالانه تقریباً ۶۴۷۴۶۸ تن شیر گوسفند تولید می کند. شیر میش آواسی با کیفیت بالا با مقدار قابل توجهی چربی کره است. گوسفندان در فصل بهار در کوهستان چرا می شوند و در زمستان به صحرا منتقل می شوند. شیر گوسفند و گوسفند در صدر فهرست پرمصرف ترین محصولات دامی در سوریه قرار دارند. علاوه بر این، مصرف، پرورش گوسفند یکی از عوامل مهم در اقتصاد سوریه است. کمبود خوراک و پوشه مخصوصاً در چراگاه های بیابانی یکی از چالش های دامپروری گوسفند در سوریه است.

شیرگوسفند1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

فواید شیر گوسفند

ثابت شده است که شیر گوسفند به دلیل فوایدی که دارد جایگزین بهتری برای شیر گاو است. به دلیل مقادیر بالای نوکلئوتیدهای موجود در آن، احتمال ابتلا به سرطان را کاهش می دهد. به دلیل داشتن مقادیر زیادی ویتامین A و E که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند. شیر گوسفند در مقایسه با شیر گاو کلسترول پایینی دارد. پروتئین بالای شیر گوسفند رشد و نمو را افزایش می دهد. شیر گوسفند شانس زایمان ایمن در زنان و به طور کلی سلامت و باروری سالم تر را بهبود می بخشد زیرا فعالیت های هورمونی را متعادل می کند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *