“آژنگ نیوز”:اولین بازی تیم ملی فوتبال ایران در جهانی با شکست از انگلیس پایان یافت.نتیجه ای که در پایان بر تابلو نقش بست ۶ بر ۲ به نفع انگلیس بود.نتیجه ای که کمتر کارشناسی میتوانست آن را پیش بینی کند. در ابتدا نگاهی به آمار بازی می اندازیم و سپس به چند نکته در مورد این بازی اشاره می شود.

مالکیت توپ ۷۵ درصد متعلق به انگلستان و ۲۵ در صد به ایران. شوت به طرف دروازه انگلستان ۶ شوت و ایران ۵ شوت. ضربه در چهارچوب انگلستان ۷ ضربه و ایران ۲ ضربه .از ۷ ضربه انگلستان در چهارچوب ۶ گل بدست آمد. از ۲ ضربه ایران در چارچوب ۲ گل بدست آمد.

ایران انگلیس - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مهمترین نکته بازی آسیب دیدگی بیرانوند در ابتدای بازی و خروج او از زمین و جانشینی حسینی در درون دروازه ایران بود. در همینجا باید به یک نکته اشاره کرد ُکی روش با خروج بیرانوند دو دستی توی سرش زد!او چهار دروازه بان به قطر برده اما ظاهرا برای یکی از آنها حضور در مسابقات را پیش بینی کرده بود.

کی روش مربی ایران در این بازی ترکیب موفق دفاعی ایران را تغییر داد و بازیکنی به نام روزبه چشمی را جایگزین کرد که در همان دقیقه ۳ بازی یک پنالتی داد که خوشبختانه داور نداد و درخواست وی ای آر هم از طرف انگلستان نشد.روزبه چشمی در تیم خودش امسال بکارگرفته شده است.فشار بیش از حد کی روش بر روی این بازیکن موجب کاهش کارایی او شد.

کی روش بازیکن دیگری به نام علی کریمی را که در تیم خودش در لیگ ترکیه نیمکت نشین است در این بازی به عنوان بازیکن فیکس قرارداد.کی روش مربی ایران نورالهی که آسیب دیدگی داشت را در این بازی در ترکیب فیکس قرارداد. او از سامان قدوس که در لیگ انگلیس بازی میکند در ترکیب استفاده نکرد.

در گزارشهای بعد از بازی اغلب رسانه ها ابراز امیدواری کردند با فراموش کردن نتیجه این بازی تیم ملی ایران میتواند در دو بازی بعدی موفق شود. اما این طرز فکر کاملا اشتباه است.قطعا باید به این بازی فکر کرد و دلایل شکست ایران در نیمه اول و موفقیت نسبی ایران در نیمه دوم را پیدا کرد.

در این شکست بوضوح رد پای مربی مشاهده می شود.او ترکیب برنده ایران در دوره مقدماتی را بدون هیچ منطقی درهم ریخت و این نتیجه مرهون!تغییرات ایجاد شده در تیم است. البته کی روش در مصاحبه مطبوعاتی بعد از بازی در پاسخ به این سوال که آیا در انتخاب ترکیب اشتباه کردید گفته است:نه! چیزی که در این بازی اشتباه بود، کیفیت، سرعت و رقابت بازیکنان انگلیسی بود.

ایزان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مربی تیم به جای ۲۵ بازیکن ۲۴ بازیکن برد ،گفتند نظر ایشان بوده است.به جای سه دروازه بان چهار دروازه بان برد گفتند نظر ایشان بود. نشست مطبوعاتی را لغو کرد .گفتند نظر ایشان بود.قبل از بازی بازیکنان تازه را به جای بازیکنان مجرب و امتحان داده قبلی بکار گرفت گفتند نظر ایشان بود.کمک مربی ایرانی در تیم نبود و به ناگهان در روز سفر به قطر یک نفر اضافه شد،گفتند نظر ایشان بود.علیرغم حضور مدیر رسانه ای در تیم ملی ،ایشان یک نفر کارشناس رسانه ای برای خودش آورد ُگفتند نظر خود ایشان بود.

امیدواریم حداقل برای دو بازی بعدی به عنوان کارفرما و مجموعه ای که به مربی پول دلاری پرداخت میکند،به آقای کی روش اعلام شود که میتواند از نظرات کارشناسان و متخصصان فن حداقل در یکی دو مورد از نظراتشان استفاده کنند.تیم ایران همچنان قدرت و توان حضور شایسته در جام جهانی را دارد .این موضوع حداقل در نیمه دوم تا حدودی مشخص بود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *