“آژنگ نیوز”:رنگ آمیزی فیلمهای سیاه وسفید در اوایل دهه ۱۹۳۰میلادی با فیلم هایی مانند جادوگر شهر اوز آغاز شد. رنگ آمیزی فیلم فرآیندی است که به یک فیلم سیاه و سفید قدیمی رنگ اضافه می کنند. رنگ آمیزی فیلم می تواند فیلم های قدیمی را برای مخاطبان مدرن جذاب تر کند، به خصوص در مورد فیلم هایی که کلاسیک محسوب می شوند.

اورسن - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
نمای رنگی شده فیلم سیاه و سفید همشهری کین

به همین ترتیب رنگ آمیزی یا افزودن رنگ به تصاویر و فیلمهای سیاه و سفید یا تک رنگ، چند دهه است که شاهد استقبال گسترده ای بوده است. تکنیک های رنگ آمیزی سنتی به تلاش های انسانی زیادی نیاز داشتند و همچنین هزینه بیشتری نیز داشتند. با این حال، با ظهور فناوری های نوظهور مانند هوش مصنوعی، این دو موضوع اصلی به آرامی در حال ناپدید شدن هستند. همچنین شاهدیم که چگونه محققان از تکنیک های مختلف برای تعویض چهره افراد مشهور و دیگر چهره های محبوب در سراسر جهان استفاده می کنند.

باید اشاره کرد که بیشتر فیلم‌های سیاه و سفید کلاسیک «رنگی» شده‌اند، عمدتاً به این دلیل که بتوان آن‌ها را به صورت رنگی در تلویزیون نشان داد. به نظر می رسد که فرآیند استفاده شده برای افزودن رنگ بسیار خسته کننده است – کسی باید فریم به فریم روی فیلم کار کند و رنگ ها را یکی یکی به هر قسمت از فریم جداگانه اضافه کند.

برای سرعت بخشیدن به فرآیند، رنگ آمیزی بر روی کامپیوتر با استفاده از نسخه دیجیتالی فیلم انجام می شود. فیلم در رایانه اسکن می شود و هنرمند رنگ آمیزی می تواند فیلم را یک فریم در یک زمان بر روی صفحه نمایش رایانه مشاهده کند.

هنرمند طرح کلی هر ناحیه رنگی را ترسیم می‌کند و کامپیوتر آن را پر می‌کند. فیلم سیاه و سفید اصلی تمام اطلاعاتمربوط به رنگها  را در خود نگه می‌دارد، بنابراین هنرمند می‌تواند مناطق بزرگی را با یک رنگ نقاشی کند و به فیلم اصلی اجازه دهد تا در ادامه این رنگ‌ها را کنترل کند.

سلرز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
نمای رنگی شده از فیلم سیاه و سفید دکتر استرنج لاو

این روند به صورت ثابت و مداوم مورد استفاده قرارگرفته و از فریمی به فریم دیگر، معمولاً تغییرات بسیار کمی در موقعیت اشیا و بازیگران وجود دارد. بنابراین، هنرمند ممکن است به صورت دستی هر دهم فریم را رنگ کند و به رایانه اجازه دهد کادرهای بین آن را پر کند.

البته این روش هم در سالهای اخیر پیشرفت کرده  سیستم هوش مصنوعی بسیار گسترده تر مورد استفاده قرار گرفته است.

رنگی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

به عنوان نمونه  They Shall Not Grow Oldیک فیلم مستند است که در سال ۲۰۱۸ توسط پیتر جکسون کارگردانی و تهیه شده است. این مستند با کمک فیلم اصلی گرفته شده از آرشیو موزه جنگ جهانی اول از جنگ جهانی اول ساخته شده است که شامل اکثر عکس ها و ویدیوهای دیده نشده قبلی است.این فیلم از تکنیک‌های مدرن ترمیم، رنگ‌آمیزی، فناوری‌های سه‌بعدی استفاده می‌کرد و از ۶۰۰ ساعت مصاحبه آرشیوی بی‌بی‌سی برای رنگی کردن فیلم‌های اصلی سیاه و سفید استفاده شده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *