“آژنگ نیوز”:جمهوری دموکراتیک خلق کره، که عموماً به عنوان کره شمالی شناخته می شود، سرزمینی در شرق آسیا است که از بسیاری جهات پوشیده از رمز و راز است. وقتی صحبت از طبیعت مرموز کره شمالی می شود، به نظر می رسد یکی از روستاهای واقع در نزدیکی منطقه غیرنظامی کره، میتواند نمونه خوبی باشد.

در مرز بین کره جنوبی و کره شمالی، شهرک کیجونگ-دونگ قرار دارد که به عنوان دهکده صلح در کره شمالی شناخته می شود. این روستا از پست های بازرسی بالای تپه در کره جنوبی قابل مشاهده است و مانند هر روستای دیگری دیده می شود. این یکی از تنها دو روستایی است که مجاز به ماندن در در منطقه غیر نظامی با عرض 2.5 مایل (دهکده دیگر Daeseong-dong در کره جنوبی) است. با این حال، کره جنوبی و جهان خارج آن را به عنوان یک “شهر جعلی” می دانند و اغلب از آن به عنوان “دهکده تبلیغاتی” یاد می کنند.

دهکده چه شکلی است؟

کیجونگ-دونگ در سمت شمالی منطقه غیر نظامی واقع شده است. این شامل ساختمان ها و خانه های بتنی بلند و کم ارتفاع است که توسط مزارع کشاورزی وسیع و کشت شده احاطه شده اند. ساختمان ها رنگ آمیزی شده اند و دارای سیم کشی و برق هستند.

ساختمان های مسکونی در نزدیکی یک قطب بلند با پرچم کره شمالی ساخته شده اند. این ساختمان ها دارای پشت بام های آبی روشن و دیوارهای جانبی سفید هستند. اگرچه سازه ها به خوبی ساخته شده و دارای ویژگی های متمایز به نظر می رسند، اما مشخص شده است که آنها پوسته های صرف بدون شیشه پنجره و اتاق های داخلی هستند.

برخی از سازه ها دارای پنجره های رنگ آمیزی شده هستند. وقتی شب می‌رسد، نور روشن می‌شود و به شدت در پنجره‌های بالایی می‌تابد، اما نزدیک به کف زمین میزان نور کم‌تر است، که نشان می‌دهد ممکن است ساختمان‌ها حتی طبقه نداشته باشند. در طول روز می توان مراقبانی را دید که پیاده روها را جارو می کنند تا شاید شما را متقاعد کنند که در روستا زندگی وجود دارد. به گفته دولت کره شمالی، حدود ۲۰۰ نفر در کیجونگ-دونگ زندگی می کنند.

کره شمالی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بلندگوها

از فاصله دور می‌توانید صدای موسیقی را از بلندگوها بشنوید. بلندگوهای تبلیغاتی عظیم بر روی دیوارهای چندین ساختمان رو به جنوب نصب شده و اغلب برنامه های تبلیغاتی کره شمالی را پخش می کنند. در ابتدا، پیام‌های پخش‌شده عمدتاً از فضایل تفصیلی کره شمالی بود، اما به زودی به پیام‌های ضدغربی تبدیل شد.

پخش‌بلندگوها بین سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۵ به طور موقت متوقف شد اما در سال ۲۰۱۶ پس از آزمایش هسته‌ای ژانویه ۲۰۱۶ از سر گرفته شد.

میله پرچم

در دهه ۱۹۸۰، دولت کره جنوبی یک میله پرچم بلند ۳۲۳ فوتی با ۲۸۷ پوند پرچم خود در Daeseong-dong (دهکده دیگر در منطقه غیر نظامی ساخت. در پاسخ، دولت کره شمالی یک میله پرچم بلندتر به نام میله پرچم پانمونجوم در دهکده صلح ساخت. ارتفاع این میله پرچم ۵۲۵ فوت با پرچم ۵۹۵ پوندی کره شمالی است. تقریباً ۰.۷ مایلی در سراسر خط مرزی در کره جنوبی ساخته شد و گاهی اوقات “جنگ میله پرچم” نامیده می شود.

میله پرچم کره شمالی در حال حاضر سومین میله پرچم بلند دنیا پس از میله پرچم دوشنبه و میله پرچم جده در تاجیکستان و عربستان سعودی است.

چرا شهر تبلیغاتی؟

اگرچه دولت کره شمالی ادعا می کند که این روستا کاملاً کاربردی است و توسط مدارس و مراکز بهداشتی خدمات رسانی می شود، اماکره جنوبی و جهان خارج معتقدند که این روستا برای تبلیغ و تشویق مردم کره جنوبی به فرار به کره شمالی ساخته شده است. و همچنین ارتش خلق کره را در خود جای داده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *