“آژنگ نیوز”:این ماشین صورتی دهه ۱۹۵۰ مخصوص زنان ساخته شده است وعلاوه بر تجهیزات معمولی اتومبیلها؛دارای  کیف جای رژ لب و یک چتر صورتی است.

اتومبیل صورتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از جنگ جهانی دوم، زنان به بخشی حیاتی از نیروی کار آمریکا تبدیل شدند. آنها دیگر محدود به نقش زنهای خانه دار یا منشی نبودند، آنها همچنین متصدی مسئولیتهای مختلف اجتماعی از قبیل  مدیران، پزشکان، وکلا، دانشمندان و صاحبان مشاغل کوچک دیگربودند.

بنابراین نیازآنها  به فراتر رفتن از خواربار فروشی محله بود.بر این اساس ، نیاز جدیدی برای فراهم اوردن استقلال زنان در جاده  و خیابان پدیدار شد.کارخانه دوج تصمیم گرفت این نیاز را با رنگ صورتی شیک برطرف کند.

بین سال‌های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶میلادی، خودروساز آمریکایی کرایسلر اولین خودرویی را که به‌ویژه برای زنان به بازار عرضه شد تولید کرد – دوج لافم ۱۹۵۶.

این خودروی شیک با نمای بیرونی صورتی و روکش‌شده با روکش‌های گل رز صورتی با تزئینات وینیل صورتی (البته که باید همه چیزصورتی باشد!). این خودرو همچنین دارای لوازم جانبی به همان اندازه شیک بود – با یک جا رژ لب صورتی، چتر صورتی و کیف دستی صورتی.

متأسفانه دوج تولید خود را در سال بعدی متوقف کرد و دوج لافم  کم و بیش در تاریخ خودرو فراموش شد.همچنین از آنجایی که این مدل از خودروها به عنوان یک بسته اختیاری برای یک مدل استاندارد عرضه شد، تعداد دقیق تولید آن مشخص نیست، اگرچه تحقیقات نشان می دهد کمتر از ۲۵۰۰ دستگاه بین سال های ۱۹۵۵ و ۱۹۵۶ تولید شده است.

1اتومبیل صورتی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برخی معتقدند که شکست مدل لافم   به دلیل عدم  بازاریابی درست بود.برای تبلیغات این مدل فقط بروشورهای تک برگ چاپ شد. هیچ تصویری از این مدل نمایشی در تبلیغات مجله ها، رادیو و تلویزیون وجود نداشت. به احتمال زیاد اکثر زنان آمریکایی هرگز نمی دانستند که در آن زمان این خودرو وجود داشته است.

ترجمه :احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *