“آژنگ نیوز”:دهکده کوچک و فوق‌العاده خوش‌منظره سانتا مادالنا،ایتالیا  که حدود ۳۷۰ ساکن در آن زندگی می‌کنند، در دره‌ای در ارتفاع ۱۳۳۹ متری از سطح دریا و ۲.۵۱ کیلومتری شهر فونس واقع شده است و بیشتر به خاطر بنای نمادینش، کلیسای مادالنا، شناخته می‌شود. این کلیسا که در پشت کوه‌های اولد قرار دارد، در پای روفن واقع شده است و به‌عنوان یک موتیف از رشته کوه دولومیت در جلد مجلات جغرافیایی و مسافرتی دیده می‌شود.

سانتا1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این دهکده یک استراحتگاه ایده آل برای تعطیلات است که شامل یک تجربه مجلل و یک محیط دورافتاده در شهری کوچک است. این دهکده که مملو از خانه‌ها، آپارتمان‌ها و هتل‌ها است، پایگاهی برای کاوش در دره‌ها و مسیرهای پیاده‌روی به سمت پارک طبیعی Puez-Odle، از جمله مسیر آدولف مونکل و مسیر Rifugio Genova، و Tullen Summit است. در طول زمستان، آسانسور اسکی کار دسترسی عالی به دامنه‌ها را امکان‌پذیر می‌کند.

چشم‌انداز اطراف نیاز به کفش‌های برفی، اسکی روی کانتری، یا تجربه منظره پوشیده از برف سوار بر اسب دارد، در حالی که کوه مرتع Zannes تنها چند کیلومتر دورتر است. به‌عنوان نقطه شروع پیاده‌گردی‌های بی‌شمار منطقه، پارک طبیعی Puez-Olde در مجاورت آن قرار دارد که دارای مسیرهای متعددی برای انواع مهارت‌ها است.

این دهکده کوهستانی در قسمت شمالی ایتالیا، استان بولزانو و منطقه ترنتینو-آلتو آدیگه که در آلمانی به نام Südtirol شناخته می شود، واقع شده است. در قسمتی دیگر دره وال دی فونز شگفت انگیز قرار دارد و مانند بسیاری از دره های دیگر توسط نقش برجسته کوه های دولومیت ایجاد شده است. اینجا برای یک گردش روزانه با یک پیک نیک یا قدم زدن در اواخر بعد از ظهر تا اوایل شب، با قله‌های Odle Dolomite که بر فراز دره قرار دارند، عالی است. تابستان زمان جذابی برای بازدید از دره‌ها است، با گل‌های رنگارنگ در فضای سبز، در حالی که زمستان پوشش برفی درخشانی را به ارمغان می‌آورد که خورشید را منعکس می‌کند تا همه چیز اطراف را روشن کند.

تفریح ​​در سانتا مادالنا

Speckfest شامل یک جشن بزرگ در سانتا مادالنا است که به خاطر ژامبون معروف منحصر به فرد این منطقه نامگذاری شده است. از حدود قرن سیزدهم میلادی، این گوشت مخصوص به عنوان «کمی نمک، کمی دود و مقدار زیادی هوای تازه کوهستانی» توصیف می‌شود، و هر کشاورز ترکیبی از ادویه‌های مخصوص خود را به گوشت تازه اضافه میکند.

سانتا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این جشنواره در اولین آخر هفته هر اکتبر برگزار می شود. در دامنه‌های Val di Funes درست زیر کلیسای سانتا مادالنا، می‌توان در عین جذب فرهنگ منطقه، مقداری از خارق‌العاده‌ترین مناظر را دید

چه در شهر برای جذب فضای داخل، دیدن کلیسا، استراحت در دامنه ها و علفزارها، یا پیاده روی در بخشی از دولومیت ها با بازدید از مزرعه در طول مسیر، هیچ چیزی که روستای کوچک نتواند ارائه دهد وجود ندارد.

مترجم:احسان محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *