آژنگ نیوز: بر اساس یافته های تاریخی جدید ریشه مهاجرت به انگلیس کشف شد. در قرن نوزدهم، باستان شناسان در انگلستان بقایایی را کشف کردند که مربوط به دوران پس از حکومت رومیان بود که در حدود سال ۴۰۰ پس از میلاد به پایان رسید. در آن عصر، ابزار و قطعات سفالی به سبک رومی با جواهرات، شمشیرها و معماری اروپای شمالی جایگزین شد.

کاترین هیلز، باستان شناس از دانشگاه کمبریج در انگلستان، به اندرو کوری می گوید: «نمی توان منکر تغییر بزرگی در فرهنگ مادی شد – بریتانیای رومی با دوره آنگلوساکسون ۲۰۰ سال بعد بسیار متفاوت به نظر می رسد.

اما در مورد اینکه چه چیزی منجر به این تغییر شد، مورخان مدت هاست که اختلاف نظر دارند. بسیاری از باستان شناسان ایده مهاجرت دسته جمعی را به عنوان علت رد کرده اند. کلر ویلسون از نیوساینتیست می نویسد: از این گذشته، تنها تعداد کمی از مهاجران می توانستند فرهنگ خود را به جزیره معرفی کنند.

مهاجرت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مطالعه جدید

اکنون، یک مطالعه جدید بر روی DNA گذشته گان و بقایای باستان شناسی شواهدی را ارائه می دهد که مهاجرت قابل توجهی از شمال اروپا به انگلستان قرون وسطی اولیه (همچنین با اصطلاح غیرتاریخی “انگلیس آنگلوساکسون” شناخته می شود) رخ داده است.

دانکن سایر، یکی از نویسندگان مطالعه جدید و باستان شناس در دانشگاه مرکزی می گوید، این تحقیق که در مجله نیچر منتشر شده، ممکن است در نهایت این عدم قطعیت را در مورد اینکه آیا مقدار کمی مهاجرت اتفاق افتاده یا نه، برطرف کند.

هیلز که در تحقیقات جدید شرکت داشته، به ساینس می گوید داده های جدید حاکی از «حرکت قابل توجهی به جزایر بریتانیا» است.

مطالعات علمی برای کشف تاریخ

جیمز اشورث برای موزه تاریخ طبیعی لندن، جایی که تعدادی از نویسندگان مقاله در آنجا کار می کنند، می نویسد: پیشرفت های اخیر در استخراج DNA از اسکلت های مرده این مطالعه را که یکی از اولین مطالعاتی است که ژن های انگلستان قرون وسطی اولیه را بررسی می کند، موجب دستیابی به کشفیات جدید و مهم تاریخی شده است..

این تیم DNA را از بقایای اسکلتی ۴۶۰ اروپایی شمال غربی مربوط به سال های ۲۰۰ تا ۱۳۰۰ میلادی، از جمله ۲۷۸ نفر از انگلستان، مورد مطالعه قرار دادند.

نویسندگان می نویسند که آنها “افزایش قابل توجهی از اجداد قاره اروپای شمالی را در انگلستان اوایل قرون وسطی”، عمدتاً در منطقه شرقی، یافته اند. به گفته New Scientist، آنها ۷۶ درصد از اصل و نسب بقایای آن اسکلتها را از شرق انگلستان تا مهاجرت از آلمان، دانمارک و هلند از طریق دریای شمال دنبال کردند.

جوشا گرتزینگر، اولین نویسنده این مطالعه و متخصص ژنتیک در مؤسسه انسان‌شناسی تکاملی ماکس پلانک، به ساینس می‌گوید:

شواهد جدید حاکی از آن است که این مهاجرت برخلاف آنچه برخی کارشناسان قبلاً تصور می کردند به دلیل تسلط نظامی نبوده است.

مهاجزت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

 به گزارش ساینس، تجزیه و تحلیل ژنتیکی به قرن ها ازدواج درونی اشاره می کند،به گونه ای که یک قبر میزبان سه نسل از افراد دارای DNA شمال اروپا بود. سایر به ساینس می گوید: «من گمان می کنم که خانواده ها یا حتی روستاهای کوچکی هستند که جمعیت ساکن در آنها از سرزمینشان به سوی انگلستان به دلایل مختلف مهاجرت کرده اند.

رابین فلمینگ، مورخ قرون وسطایی در کالج بوستون که در این تحقیق مشارکت داشته است، به نیوساینتیست می گوید که یافته ها تایید می کند که یک مهاجرت دسته جمعی رخ داده است. او می‌گوید: «این چیزی است که بسیاری از ما به دنبال آن بوده‌ایم.

نویسنده:ویل سولیوان،۲۸ سپتامبر ۲۰۲۲

مترجم:علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *