آژنگ نیوز: آتش نشانی قدمت بسیار زیادی دارد.کنترل بشر بر آتش ممکن است به ۴۰۰ هزار سال قبل بازگردد و اغلب به عنوان اولین قدم به سوی تمدن ذکر می شود، اما به همان اندازه که ساختن آتش برای بشر مهم است، خاموش کردن آن نیز اهمیت دارد. اولین شواهد آتش نشانی را می توان در مصنوعات مصر باستان مشاهده کرد و می دانیم که تیم های سازماندهی شده از آتش نشانان تحت حکومت آگوستوس در سال ۳۰۰ قبل از میلاد به وجود آمدند. در رم، اما آتش نشانانی که امروز می شناسیم چه کسانی هستند و چگونه به این شکلی که هستند تبدیل شدند؟

آتش نشان2 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کامیون های قرمز

وقتی به ماشین آتش نشانی فکر می کنید، احتمالاً به رنگ قرمز فکر می کنید. چرا این رنگ برای ماشین های آتش نشانی در سراسر جهان رایج است؟ مطابق منطق علم، رنگ قرمز جلب توجه‌ کننده ترین رنگ است، زیرا طولانی‌ترین طول موج را دارد و بنابراین از فواصل دورتر،زودتر از هر رنگ دیگری دیده می‌شود. نکته دیگر آن که اولین اتومبیل‌های موجود در جاده‌ها در ایالات متحده معمولاً سیاه بودند؛ زیرا رنگ سیاه ارزان بود، بنابراین در اوایل قرن بیستم، سازمان‌های آتش نشانی کامیون‌های خود را به رنگ قرمز روشن رنگ کردند تا در دریایی از وسایل نقلیه تاریک برجسته شوند.

نقش حیوانات در استراتژی های آتش نشانان

آتش‌نشانان قبل از اینکه کامیون داشته باشند،ازاستراتژی‌های مختلفی برای جلو افتادن از جمعیت استفاده می‌کردند، از جمله به صدا درآوردن زنگ‌ها و استفاده از سگ‌ها برای هدایت آنها در خیابان‌های پر از اسب و کالسکه. آنها کارهایی  را انجام میدادند تا با تاختن اسب ها همگام شوند و توانایی عجیبی در آرام نگه داشتن اسب ها در کنار یک جهنم سوزان داشتند.آنها همچنین در حالی که آتش نشانان کار خود را انجام می دادند و از وسایل خود نیزدر برابر دزدان محافظت می کردند،بدین صورت که تعدادی از آتش نشانان در مقابل کالسکه ها نگهبانی می دادند.

ابداع تیرهای سُرخوردن

حیوانات همچنین بانی یکی دیگر از ویژگی های سخت افزاری آتش نشانی هستند: وسیله سر خوردن. از آنجایی که آتش‌ نشانهای  قدیمی مجبور بودند اسب‌ها را در محل آتش نشانی  نگهداری واز آنها محافظت کنند، به همین جهت ساختمان آنها نمی‌توانست پله‌های منظمی داشته باشند، زیرا ممکن بود اسب‌ها سعی کنند به دنبال آنها به طبقات بالای ساختمان بروند. از همین روست که  اغلب ایستگاه‌ها تنها دارای پله‌های مارپیچ هستند. اما بالا و پایین رفتن از این پله ها با یک کوله پشتی و تجهیزاتی که نزدیک به ۳۰ کیلو سنگینی داشتند کار ساده ای نبود. بنابراین در دهه ۱۸۷۰، یکی از آتش نشانان در شرکت موتور ۲۱ شیکاگو تصمیم گرفت به سادگی از تیری که برای محکم کردن طبقات انبار در طبقه پایینی که علوفه از انبار طبقه سوم در آن ریخته می شد، به پایین سر بخورد.

آتش نشان1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

پس از آن همه فکر می کردند این ایده آنقدر خوب است که برای این هدف مشخص آن را با یک تیرک محکم تر جایگزین کردند. در حالی که آتش نشانان دیگر این اختراع عجیب و غریب را مسخره می کردند، این آتش نشانی خاص، اولین شرکت آتش نشانی شهر بود که از این تیرکها استفاده میکرد. وقتی مشخص شد که شرکت ۲۱ همیشه اولین گروه آتش نشانی است که به صحنه می‌رسد، خنده  و تمسخر پایان گرفت شد و تا پایان قرن، تیرهای چوبی و بعضا فلزی در آتش‌ نشانی های آمریکا رایج شد.

ترجمه:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *