“آژنگ نیوز”:تصویر زیر پربیننده ترین عکسِ تاریخ،است.این تصویر توسط چارلز اوریر از اهالی سونوما کانتی-کالیفرنیا تهیه شده است.وی با عکس معروف خود”بلیس”که به عنوان پس زمینه ویندوز XP انتخاب شد و لقب پر بیننده ترین عکس تاریخ را از آن خود کرد.

ویندوز - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ژانویه ۱۹۹۸میلادی، عکاس چارلز اوریر در حال رانندگی از خانه خود در روستای ناپا به خانه نامزدش در شمال سانفرانسیسکو بود که برای گرفتن عکس ایستاد. میلیون ها نفر آن را دیده اند اما احتمالا هرگز تصور نمی کردند که واقعی باشد.

به همین جهت هنگامی که در سال۲۰۰۱ به عنوان تصویر زمینه برای سیستم عامل XP مایکروسافت معرفی شد، بسیاری از بینندگان تصور می کردند که این تصویر توسط رایانه ساخته شده است.

اوریرعکاس این تصویر ، ۷۴ ساله استو با نامزدش، دافنه لارکین ازدواج کرده و آنها در روستای ناپا در شمال کالیفرنیا زندگی می کنند. اوسال ۲۰۱۰ بازنشسته شد. با او پس از بازنشستگی مصاحبه ای صورت گرفته که آن را مطالعه خواهید کرد.

شما ابتدا در کانزاس سیتی استار و سپس در لس آنجلس تایمز کار کردید، اما پس از دو سال کار را ترک کردید زیرا آنها تمام ایده های داستانی شما را رد کردند. توقف بعدی شما کجا بود؟

پس از یک دوره بدبختی دو ساله به عنوان کارمند در لس آنجلس تایمز، شروع به فیلمبرداری برای خطوط هوایی وسترن کردم. من استخدام شدم تا با تیم المپیک (۱۹۶۸ ایالات متحده) در یک پرواز خطوط هوایی وسترن به مکزیکو سیتی بروم.

اوریر - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

اولین داستانی که در دهه ۷۰ برای نشنال جئوگرافیک مطرح کردید – و آنها پذیرفتند – درباره منطقه ناپا بود؟

نقاط قوت من تدبیر و ایده هایم بوده است، بنابراین اولین پیشنهاد من به NG روستایی در آلاسکا بود که توسط مهاجران روسیه ساخته شده بود. من تقریباً در همان زمان ناپا ولی را به NG پیشنهاد دادم، اما این مجله آن را نپذیرفت، بنابراین سردبیر آن زمان گفت: “ما داستان هایی در این مورد منتشر نمی کنیم.” در سال ۱۹۷۸،یک  مجله داستانی در مورد گزارش من از آلاسکا نسبت به انتشار آن تمایل نشان داد. و سپس من برای ساختن داستانم به دره ناپا اعزام شدم.

تکلیف مورد علاقه شما برای نشنال جئوگرافیک چه بود؟

در بین ۲۵سالی که در این مجله کار کردم، چند مورد برجسته هستند. اینها شامل شش ماه اقامت در ونکوور، به علاوه یک سال در اندونزی و بسیاری از سفرها در سراسر جهان است. دوران به یاد ماندنی با مگی ترودو یکی از نکات برجسته بود، اما بیشتر از آن زمانها صرف زندگی  با مردم «واقعی» بود – روستاییان روسیه، یا روستاییان لوئیزیانا، روستاییان فرانسه، روستاییان ترکیه.

الان چیکار می کنید؟

من از هر لحظه کار نکردن لذت می برم … همچنین، وقت خود را صرف تعقیب شرکت ها، نشریات، شبکه های تلویزیونی می کنم که از عکس های دارای حق چاپ من بدون پرداخت هزینه استفاده می کنند.

images - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آیا شناخته شدن در درجه اول برای گرفتن عکس Bliss جنبه منفی دارد؟

نمی توان به یک نقطه ضعف فکر کرد. به من یادآوری می شود که شهرت من مربوط به ۲۵ سال زندگی من با NG نیست، بلکه من در واقع عکس معروف Bliss را ساخته ام!

چند بار در هفته در مورد آن از شما سوال می شود؟

چندین بار در هفته. بیشتر اوقات ایمیل هایی از دانش آموزان سراسر جهان دریافت می کنم که در مورد عکاسان مشهور می نویسند. خیلی بد نیست، نه؟

مترجم:احسان محرابی


گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *