“آژنگ نیوز”:نشست”سومین دوره جایزه سعی مشکور “برگزار می شود.دومین نشست از سلسله جلسات عصر شنبه‌های مجله بخارا اختصاص دارد به برگزاری سومین دوره جایزه سعی مشکور که اهدا می.شود به دکتر محمدکاظم رحمتی که با حضور: دکتر هایده لاله، دکتر محسن معینی، دکتر سید سعید میرمحمد صادق و علی دهباشی در عصر شنبه بیست و یکم اسفند ۱۴۰۰ در (ساعت پنج بعد از ظهر) برگزار می.شود. این مراسم با همکاری کافه مانا، موسسه ایکوم، نگارستان اندیشه و نشر سنگلج برگزار می‌شود و بصورت مستقیم پخش خواهد شد.

شنبه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

دکتر محمّدجواد مشکور (اسفند ۱۲۹۷ – ۲۵ فروردین ۱۳۷۴)، از نسل طلایی دانشمندان چند دانشی سده اخیر ایران و از جمله اساتیدی است که دروس حوزه و دانشگاه را نزد اساتید مبرّز و دانشمند زمان خود بهره گرفته و آموخته است و تحقیقات ارزشمندی درباره تاریخ و فرهنگ ایران و اسلام، زبان‌های باستانی ادب فارسی و عربی از خود به یادگار گذاشته است. از آثار او می‌توان به فرهنگ هزوارش‌های پهلوی، فرهنگ تطبیقی زبان‌های سامی، فرهنگ فرق اسلامی، جغرافیای تاریخی ایران باستان، تاریخ تبریز تا پایان سده ۹ قمری و … اشاره کرد.

جایزه سعی مشکور، بنا به پیشنهاد خانواده زنده یاد دکتر محمّدجواد مشکور از سال ۱۳۸۴ که کتابخانه ایشان به مرکز دائره‌المعارف بزرگ اسلامی اهدا شد، شکل گرفت و بنا به توصیه استاد ایرج افشار، قرار شد این جایزه به پژوهشگران جوان که تلاشی مداوم در تحقیقات ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی دارند، اهدا شود.

نخستین برگزیده این جایزه، آقای دکتر روزبه زرّین‌کوب بودند. دومین جایزه به آقای علی صفری آق‌قلعه مصحح و متن‌پژوه تقدیم شد و سومین جایزه به آقای دکتر محمّدکاظم رحمتی عضو هئیت علمی بنیاد دائره‌المعارف اسلامی و از نویسندگان پر تلاش در حوزه تاریخ ایران دوران اسلامی اهدا خواهد شد.

دکتر هایده لاله (عضو هیئت علمی گروه باستان‌شناسی دانشگاه تهران)، دکتر مرجان مشکور (استاد مرکز ملی پژوهش‌های علمی فرانسه CNRS) و دکتر سیّدسعید میرمحمّدصادق (نویسنده، مصحح و پژوهشگر تاریخ ایران) هیئت داوران این جایزه هستند.

مراسم اهدا سومین دوره جایزه دکتر مشکور بصورت مستقیم از نشانی های زیر پخش می‌شود:

instagram.com/bukharamag

instagram.com/cafemaana

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *