“آژنگ نیوز”:اگر به رویدادهای حداقل  یک هفته گذشته زندگی  خودمان  فکر کنیم ،با این سوال مهم مواجه خواهیم شد که  آیا تغییراتی را تجربه کرده ایم؟

چه آن را تشخیص دهیم یا نه، تغییر همیشه در حال وقوع است. این تغییر حتی می تواند شامل نکات  کوچکی  هم باشد – مطلب مورد علاقه ما از رایانه دیگر دانلود و ذخیره نمی شود، کشوی میزما خراب شده و باز نمیشود. کافی شاپی که صبحگاه به آن میرویم تعطیل میشود. یا این تغییرات می تواند بزرگ باشد مثل تغییر شغل، پایان دادن به یک رابطه یا تغییرخانه  و محل اقامت.

در حقیقت تنها چیزی که در مورد تغییر می دانیم این است که اتفاق خواهد افتاد،زیرا تغییر اجتناب ناپذیر است. اما ما نمی‌دانیم چه تأثیری دارد، یا چه احساسی درزمان عبور از آن خواهیم داشت یا در چه وضعیتی پس از پشت سر گذراندن تغییر  بیرون می‌آییم. به همین دلیل است که تغییر می تواند ترسناک باشد. بنابراین تغییر یعنی قدم گذاشتن به دنیای ناشناخته ها.در حالیکه به نظر ما وضعیت ثابت یعنی منطقه آسایش ما، جایی که همه چیز آسان و ایمن است. پس چرا باید این مکان شاد را ترک کنیم؟تنها دلیل این است که ممکن است اوضاع حتی بهتر شود.

تغییر۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اینجا به ۵ دلیل اهمیت و ضرورت تغییر اشاره می شود:

۱. تغییر زندگی را هیجان انگیز می کند

گاهی اوقات تغییر می تواند ترسناک باشد، اما تغییر نیز چیزی است که زندگی را بسیار هیجان انگیز می کند. تغییر به این معنی است که شما در زندگی تنوع دارید، چیزهای جدیدی را تجربه می کنید، با افراد جدید ملاقات می کنیم. اگردرست به آن فکر کنیم،در می یابیم که  اگر هیچ چیز تغییر نکند، زندگی بسیار قابل پیش بینی و کسل کننده خواهد بود.

۲ یاد می گیریم و رشد می کنیم

هر تغییری که تجربه می کنیم به ما فرصت یادگیری و رشد می دهد (حتی اگر فقط در مورد یک کافی شاپ جدید شگفت انگیز یاد بگیرید). چیزهای جدیدی در مورد خود، دیگران یا جهان می آموزیم که می تواند بر نحوه زندگی ما تأثیر بگذارد.

۳. تغییر می تواند فرصت های جدیدی را به ارمغان بیاورد

تغییر می تواند فرصت های جدید زیادی را وارد زندگی ما کند. ممکن است حرکت به یک مکان جدید دلهره آور به نظر برسد، اما در مکان  جدیدمان ممکن است با فردی آشنا شویم که در نهایت شغل رویایی اما نرا به دست بیاوریم. تغییرات درهای جدیدی را باز می کنند.

۴. ما می توانیم به قدرت خود پی ببریم

نمی توان انکار کرد که برخی تغییرات می توانند سخت باشند، اما عبور از آنها می تواند قدرت ما را به ما نشان دهد. آیا تا به حال تغییر سختی را پشت سر گذاشته اید؟ تصدیق کنید که چقدر قوی بودید تا از آن عبور کنید و به یاد داشته باشیم که اگر بتوانیم از آن عبور کنیم، می‌توانیم مرحله جدیدی زندگی را پشت سر بگذاریم که آینده ای بسیار بهتر را برای ما فراهم میآورد.

تغییر۲ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

۵. فرصتی برای ارزیابی مجدد زندگی مان

آیا تا به حال تغییری ایجاد کرده اید و سپس متوجه شده اید که کاری که قبلا انجام می دادید آنقدر که فکر می کردید عالی نبوده است؟ این امری است که با وقوع تغییرات می تواند اتفاق بیفتد. تغییر فرصتی عالی برای ارزیابی مجدد زندگی خود و اطمینان از انجام کاری است که واقعاً می خواهیم انجام دهیم.

در نهایت باید تاکید کرد که تغییر می تواند ترسناک باشد، اما ارزش پذیرش آن را دارد زیرا می تواند نکات شگفت انگیزی را وارد زندگی ما کند. بنابر این باید اجازه دهیم با آن روبرو شویم، زیراچه آن را بپذیریم یا نه، این موضوع اتفاق خواهد افتاد.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *