“آژنگ نیوز”:نشست مجازی نشریه بخارا” به مناسبت انتشار کتاب‌ «شش نام زیبایی» “برگزار می شود.

کتاب‌ «شش نام زیبایی» اثر کریسپین سارتول که با ترجمه مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل به تازگی از سوی نشر کرگدن منتشر شده است، سومین نشست عصر چهارشنبه‌های بخارا با حضور مترجمان کتاب و امیر مازیار و محسن کرمی در ساعت پنج بعدازظهر چهارشنبه ۲۲ دی‌ماه ۱۴۰۰ در محل کتابفروشی فرهنگان فرشته برگزار شده و به صورت مستقیم پخش خواهد شد.

uwv ihvakfi - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کریسپین سارتول (متولد ۱۹۵۸) فیلسوف، آنارشیست، روزنامه‌نگار آمریکایی و عضو هیئت علمی گروه فلسفه در کالج دیکنسون در کارلایل، پنسیلوانیا است.
پس از دریافت مدرک کارشناسی از دانشگاه مریلند در سال ۱۹۸۰، سارتول کارشناسی ارشد خود را در رشته فلسفه از دانشگاه جانز هاپکینز در سال ۱۹۸۵ دریافت کرد. او دکترای خود را از دانشگاه ویرجینیا به راهنمایی ریچارد رورتی گرفت و پایان‌نامه‌اش را در مورد هنر و بازنمایی تصویری در آثار دیویی، هایدگر، گودمن و گادامر نوشت.
سارتول در مقام فیلسوف سیاسی، مدافع صریح آنارشیسم و حقوق فردی در مقابل حقوق دولت است. او در کتاب خود (علیه دولت: مقدمه‌ای بر فلسفه سیاسی آنارشیستی) توجیهات سنتی برای دولت از هابز تا نوزیک را رد می‌کند.
«شش نام زیبایی» کتابی است که سارتول در آن کلمات مختلف برای زیبایی را در زبان‌های مختلف از جمله یونانی، سانسکریت، ژاپنی و ناواهو به عنوان دروازه‌ای برای درک تنوع فرهنگی و شباهت‌ها و تفاوت‌ها میان ایده‌ها و جلوه‌های زیبایی بررسی می‌کند. سارتول با قلم گیرا و دانش گسترده خود در این کتاب شرح می‌دهد که زیبایی ممکن است در چشم بیننده باشد، اما در زبانی که ما به کار می‌بریم و در جهان اطراف ما نیز وجود دارد. کتاب سارتول که در واقع مراقبه‌ای زیبا، شوخ‌طبعانه و عمیق در مورد زیبایی است، به شش کلمه از شش فرهنگ مختلف می‌پردازد. در این کتاب، هر کلمه دریچه‌ای می‌شود به سوی روش دیگری برای اندیشیدن و نگاه کردن به آنچه در دنیا و زندگی ما زیباست. شش نام زیبایی – و البته هزاران نام دیگر – ایده‌هایی ساده و عمیق درباره جهان و خود را بر ما آشکار می‌کنند.
مترجمان کتاب: مریم خدادادی و یاسر پوراسماعیل که هر دو دانش‌آموخته فلسفه هستند از عهده ترجمه این اثر که زبانی شوخ و پرارجاع و زنده دارد به‌خوبی برآمده‌اند.

این نشست در خانه فرهنگان فرشته به نشانی: فرشته، خیابان فیضی (شرق به غرب)، بعد از چناران، پلاک ۵۰ برگزار شده و به صورت مستقیم از نشانی‌های زیر پخش می‌شود:
instagram.com/bukharamag
instagram.com/farhangan.fereshte

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *