“آژنگ نیوز”: در سال ۲۰۲۱ وبحران های مهاجرت؛ کشورهای ثروتمند را در معرض یک آزمایش جدی قرار داد.کاهش جریان های مهاجرت بین المللی در سال ۲۰۲۰ ناشی از کووید-۱۹ تا سال ۲۰۲۱ادامه یافت.

اما این موضوع به پایان بحران های مهاجرتی منجر نشد. نمونه بارز آن مرز جنوبی ایالات متحده بود. تا اکتبرسال ۲۰۲۱، تعداد افرادی که به طور غیرقانونی وارد ایالات متحده شده بودند به ۱.۷ میلیون نفر رسید که بالاترین رقم از سال۱۹۶۰ به این سو بوده است.

کووید-۱۹، مشکلات اقتصادی، و رویدادهای سیاسی و طبیعی – ترور رئیس جمهور هائیتی و زلزله متعاقب آن باعث مهارجرت بیشتر مردم هائیتی به خارج از کشور شد. خروج هزاران نفر از هائیتی‌هابه خارج از کشور- باعث افزایش موج  مهاجرت  آنان به آمریکا شد. اما انتظار این بود که دولت بایدن بیشتر از دولت ترامپ از مهاجران استقبال کند.در حالیکه برای جلوگیری از ورود مهاجران، دولت بایدن به بسیاری از سیاست های خشن ضد مهاجرتی سلف خود ادامه داد.

مهاجرت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در جایی که این کار را نکرد، دیوان عالی کشور به آنها دستور داده بود. اتحادیه اروپا نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش ۷۰ درصدی را در مورد تعداد افرادی که به طور غیرقانونی وارد کشورهای دیگرمی‌شوندِاعلام کرده است.همچنین منتقدان استدلال می‌کنند که اتحادیه اروپا از وظایف خود برای کمک به مهاجران کوتاهی کرده است. از دیگر سو،افزایش تعداد مهاجرانی که از فرانسه واز کانال مانش عبور می‌کنند، باعث درگیری دیپلماتیک بین پاریس و لندن شد.

در همین حال، بلاروس مهاجران را تشویق کرده تا از خاک این کشور عبور کنند و سپس وارد لتونی، لیتوانی و لهستان شوند تا به اتحادیه اروپا فشار بیاورد تا به تحریم‌هایی که در اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری بلاروس در سال ۲۰۲۰اعمال کرده بود؛پایان دهد. از این رو بعید است که این بحران ها در سال های آینده از بین بروند.

در یک جمع بندی کلی مشخص شده که :حدود ۸۴ میلیون نفر در سراسر جهان به اجبار از خانه های خود آواره شده اند. درگیری، فروپاشی اقتصادی، و تغییرات آب و هوایی احتمالاً این تعداد را افزایش می دهد.

گزارش از : شاهین رهنورد واقف

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *