“آژنگ نیوز”:نشریه سپاهان از جمله نشریات قدیمی دهه ۴۰ خورشیدی بود که در سال ۱۳۴۱ انتشار آن آغاز شد. مدیر نشریه حسین معتمدی و سردبیر آن سیروس شرفشاهی بود.نشریه به صورت هفتگی و در روزهای یکشنبه منتشر می شد.چاپخانه نشریه با نام نقش جهان در خیابان بهارستان کوچه دانشکده قرار داشت.

سپاهان اخبار و مطالب مختصری در مورد شهر اصفهان درج میکرد. اما بیشتر جنبه خبری آن معطوف به مطالبمرتبط با نظام آموزشی و بود. همچنین جسته و گریخته نیز مطالب هنری در این نشریه دیده می شود. ازجمله مصاحبه ای با نصرت کریمی در مورد سینمای ایران و فیلم فارسی.مجله ۲۴ صفحه ای با جلد گلاسه و ۴رنگ، همچنین صفحات داخلی سیا ه وسفید منتشر میگردید.

سپاهان - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در دهه ۴۰ و پس از فروکش کردن فعالیتهای سیاسی،نشریاتی منتشر می شدند که دارای تیراژی اندک (که گاه به ۱۰۰نسخه میرسید) ؛بودند.این نشریات با دریافت آگهی دولتی و رپرتاژ مشکلات اقتصادی خود را حل میکردند. مثلا همین نشریه سپاهان دو صفحه وسط را به درج عملکرد مالی”بانک اعتبارات کشاورزی و عمرانی “اختصاص داده است.گاهی نیز از صفحات نشریه در جهت نفع شخصی بهره گرفته می شد. مثلا همین نشریه در کنار شناسنامه مجله سپاهان به معرفی دانش آموزممتاز”آقای محسن معتمدی”(احتمالاآقازاده مدیر نشریه)که بین کلیه دانش آموزان سال اول دبستان ایرانشاه تهران و با معدل ۱۸ قبول شده پرداخته است.در ادامه نیز خواهان توفیق آقای فروغی مدیر و خانم آموزگار شده اند.

بخش زیادی از این نشریات فعالیتشان تا قبل از دهه ۵۰ متوقف شد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *