“آژنگ نیوز”:اولین شماره یک نشریه اختصاصی بسکتبال در ۴۰سال پیش انتشار یافت. در آذر ماه سال ۱۳۶۰ اولین شماره “نشریه آموزشی و اخبار فدراسیون بسکتبال ایران” منتشر گردید. به هنگام انتشار این نشریه  علی مقدسیان به عنوان رئیس فدراسیون بسکتبال  مشغول فعالیت بود.

بسکتبال1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

او در مقدمه این نشریه انگیزه انتشار را چنین توضیح داده است: بنا بر وظیفه وجدانی و اسلامی مبنی بر توسعه همه حانبه ورزش بسکتبال و خارج شدن از زیر یوغ آمریکای جهانخوار که بهر وسیله میخواهد در ملتهای تحت ستم نفوذ کند،اینک که مسئولیت اینکار به عهده اینجانب قرار گذاشته شده است،با توجه به اینکه گسترش این ورزش می بایست بوسیله همه دست اندرکاران انجام گیرد .

لذا با فعالیت‌های فدراسیون اقدام به نشر مطالب آموزشی بسکتبال که هر ماه انتشار می یابد ،گامی برداشته شده .امید است که این مطالب بتواند مورد استفاده مربیان ورزشکاران صاحبنظران و علاقمندان بسکتبال واقع گردد ضمناً خواهشمند است نظرات ارشادی، اصلاحی یا مطالبی که در امر آموزش تواند موثر باشد ارسال تا با نام خودتان شماره های آینده از آن  استفاده گردد.

بسکتبال1 1 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در این شماره از نشریات نکات آموزش بسکتبال آموزش داده شده و همچنین تصویری از تیم ملی بسکتبال  ایران در این سال چاپ شده که خاطره برانگیز است. اغلب این بازیکنان در سالهای بعد در کسوت مربیگری تیمهای مختلف و نیز تیم ملی ایران فعالیت داشته اند.

به عنوان مثال، مصطفی هاشمی به سمت مربی تیم ملی بسکتبال در شهریور ماه امسال منصوب شده است.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *