“آژنگ نیوز”:نقش صنعت ترمیم آثار باستانی در تبر جنگی وایکینگها با قدمت  ۱۰۰۰ساله .تصاویر این تبر را  قبل و بعد از ترمیم می توان مشاهده کرد.

قبل - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
تبر قبل از ترمیم

در ابتدا از نقاشان ،معماران و مجسمه سازان برای ترمیم برخی آثار تاریخی بهره گرفته می شد.مثلا در شهر رم کاردینال آندریا دلا واله یک مجموعه تاریخی و عتیقه از مرمر داشت.همچنین در کاخ خود از برخی مجسمه ها نگهداری میکرد که مثلا بخشی از دست یا پای آنها تخریب شده بود.

این آثار تاریخی توسط معماران برجسته مانند آلساندرو آلگاردی ترمیم می شدند.این اقدام موجب شد که یک مورخ رمی به نام جورجیو واساری در این زمان شرح حال برخی از نقاشان،مجسمه سازان و معماران که در تعمیر و ترمیم آثار باستانی فعالیت میکردند؛ تهیه کند.مجموعه داران در این زمان به شدت تحت تاثیر ایده مرمت قرار گرفته بودند.

بعد - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ
تبر بعد از ترمیم

زیرا از نظر آنها :آثار باستانی به این ترتیب باز سازی شده و مطمئنا دارای ارزش بیشتری نسبت به آثار تخریب شده از قبیل  مجسمه های بدون سر یا چهره های مخدوش شده هستند.

بدین ترتیب مرمت به بخشی از فعالیتهای هنری تبدیل شده و می توانست به عنوان آزمونی برای اثبات مهارت یک هنرمند نیز در نظر گرفته شود.در دوران اخیر با پیشرفتهای صورت گرفته ؛ترمیم آثار باستانی یک فن تخصصی و بسیار مهم بدل شده  است.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *