“آژنگ نیوز”:رواج صنعت بدن به جای تقویت تفکر ،مشکل امروزین جامعه ما است.در دنیای امروز که دنیای مدرن نامش نهاده اند  و چیزهای عجیب و غریب فراوانی در آن دیده می شود یکی از این امور غریب “صنعت بدن”  و توجه به زیبایی بدن است که هزاران آرایشگاه و  مراکز  زیبا سازی جسم و بدن در بسیاری از کشورها به راه افتاده است. در همین کشور خودمان هزاران آرایشگاه و مراکز زیبایی بدن دایر شده  است و فقط خدا می داند که چه پول هایی هم نصیب این مراکز می شود. امروزه برای پول درآوردن اگر کسی آرایشگاه و مرکز زیبایی دایر کند موفقیت فراوانی نصیبش می شود اما اگر مرکز علمی یا پژوهشی و یا مرکز کارآفرینی دایر کند به زودی  ورشکست خواهد شد!!! زهی تأسف

image 186 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

حجم انبوه جراحی های زیبایی و تعداد رو به تزاید آرایشگاه ها در شهرها و فروشگاه های مُد و لباس گویی در حال القاء این شعار است که:  «ظاهر را دریاب و باطن را فراموش کن»!!!. در این روزها آدمیان اتو کشیده  و تمییز  و آرایش کرده  فراوان را می بینی که وقتی برخوردی یا کاری با آنها داری پی می بری که ذره ای بویی از انسانیت و اخلاق و درستی نبرده اند. فوراً اضافه کنم که منظور همه آدمیانی از این دست نیستند و بازهم منظور این نیست که سایر آدمیانی که ظاهری نتراشیده و نخراشیده دارند و چندان به ظاهرشان اهمیتی نمی دهند لزوماً انسان های با اخلاق و خوبی هستند. بلکه منظور آدمیانی اند که فقط به ظاهر خود بسنده کرده و هیچ توجهی به اخلاق و انسانیت در رفتار و عمل خویش ندارند و در واقع تمام زندگی و بود و باش آنها معطوف به ظواهر زندگی و  به اصطلاح  امروزی ها «مدیریت بدن» شده است. تمام سخن در این است که  انسانِ مدرن تمام کوشش خود را صرفِ زیبایی ظاهری نموده و گویی درون و باطنِ خویش را به دست فراموشی سپرده است.

در همین زمینه فراوان دیده می شوند  افرادی که ظاهری بسیار زیبا و به قول امروزیان بسیار با کلاس و خوش تیپ دارند اما وقتی کوچک ترین برخوردی با آنان داشتیه باشیم  متوجه می شویم  که چه ذهن و روان پلشت و پلیدی دارند. در واقع،  این دسته از  افراد فقط به زیبایی جسم و بدن خویش اندیشیده اند و برای زیبایی ذهن و روان و شعورشان هیچ کاری نکرده اند. تو گویی که هر روز بر تعداد چنین آدم هایی افزوده می شود و آدمیان بدل به گله های خوش ظاهری می شوند که دریغ از ذره ای انسانیت و شرافت و درستی!!!

image 187 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بررسی سطحی در بسیاری از شهرها و به ویژه کلان شهرها و باز از همه ویژه تر کلان شهر تهران نشان می دهد که صدها و بل هزاران سالن زیبایی دایر شده است تا افراد بسیاری اعم از زنان و مردان اقدام به زیبایی بدن و سر و صورت خویش نمایند تا هر چه بهتر در نظر دیگران جلوه کنند و از این طریق مصرف متظاهرانه را به حد اعلای آن برسانند. اینان گویی هیچ گاه دغدغۀ  زیبایی درون و سیرت خویش را ندارند و همین که به زیبایی صورت و ظاهر بپردازند دیگر کارشان را کرده اند و حال با هر گونه اخلاق و رفتاری هم به زیست خود ادامه دهند اساسا  هیچ اهمیتی ندارد. برای این جماعت مهم صورت ظاهر است و هر چقدر که بتوانند در جهت زیبایی آن می کوشند و حتی  ذره ای در جهت صفای باطن و زیبایی درون خویش گامی بر نمی دارند.  اما پرسش این است که زیبایی ذهن و روان و ضمیر انسان چه می شود؟ زیباسازی درون و سیرت بر عهده چه کسی است؟! چه خوب بود در کنار این همه سالن های مُد و زیبایی دست کم چندین سالن زیبایی روان و اخلاق و رفتار نیز دایر می شد تا شاید اندکی آری فقط اندکی از این همه بی اخلاقی های موجود رهایی می یافتیم.

صورتِ  زیبای ظاهر هیچ نیست

ای برادر سیرت زیبا بیار

(سعدی)

قمیت هر کالَه می دانی که چیست

قیمت خود را ندانی ابلهیست

داند او خاصیت هر جوهری

در بیان خاصیت خود چون خری

(مولوی)

نویسنده:محمدباقر تاج الدین

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *