“آژنگ نیوز”:دانشگاه آکسفورد دیگر کتاب چاپ نمی کند!دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که حوزه کتاب‌های چاپی خود را بعد از حدود چهار قرن تعطیل خواهد کرد.

حق چاپ دانشگاه آکسفورد برای اولین بار در سال ۱۵۸۶ به رسمیت شناخته شد. اما تاریخ چاپ چند صد ساله انتشارات دانشگاه آکسفورد پس از بسته شدن آخرین چاپخانه اش ، در تابستان امسال به پایان خواهد رسید.

بسته شدن Oxuniprint ، که در تاریخ ۲۷ اوت مشروط به مشورت با کارمندان انجام خواهد شد ، منجر به از دست دادن ۲۰شغل خواهد شد. OUP گفت که این موسسه با دقت مشکل  “کاهش مداوم فروش” را دنبال می کند ، که “توسط عوامل مربوط به همه گیری  کورونا تشدید شده است.”

بسته شدن Oxuniprint آخرین فصل از قرن ها  فعالیت برای چاپ در آکسفورد است ، جایی که اولین کتاب در سال ۱۴۷۸ چاپ شد ، دو سال پس از آنکه کاکستون اولین چاپخانه را در انگلستان راه اندازی کرد. در طی قرن بعدی انتشارات رسمی دانشگاه در این شهر وجود نداشت ، اما حق چاپ کتاب در دانشگاه با صدور فرمانی در سال ۱۵۸۶ به رسمیت شناخته شد و بعداً در منشور بزرگ که توسط اسقف اعظم لود از چارلز اول تضمین شد .از ان پس فعالیت انتشاراتی  افزایش یافت.

image 177 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این ناشراز قرن ۱۷به بعد کتابهای بسیار خاصی را منتشر کرده است .از کتاب مقدس King James گرفته تا آثار علمی متعدد توسط آکسفوردچاپ شده است. البته آکسفورد بخشی ازچاپ کتابهای خود را از سال ۱۹۸۹ به خارج از کشور سپرده بود.

دکتر جود رابرتز ، رئیس واحد اتحادیه اتحادیه در انتشارات دانشگاه آکسفورد گفت:

۲۰ کارمند متأثر از این اقدام که بیکار خواهند شد، هم اکنون مورد مشاوره های فردی در مورد تعدیل نیرو هستند. وی گفت: “مطبوعات گفته اند که آنها تلاش می کنند نقش های جایگزینی برای آنها پیدا کنند. اما واقعیت این است که کاری که این افراد انجام می دهند بسیار خاص است ، در این زمینه خاص بسیار ماهر هستند و ما اکنون هیچ یک از این کارها را بدون آنها انجام نمی دهیم ، بنابراین تصور اینکه کجا می توان از آنها استفاده کرد دشوار است فشار. اوضاع کاملاً افتضاح است!

وی افزوده: “این تصمیم به دنبال بازنگری اخیر فعالیت های ما در زمینه تجارت است. این یک تصمیم آسان برای ما نبوده ، و ما از این گروه  برای خدمات و فداکاری هایشان در طی سالهای گذشته تشکر می کنیم. “

ترجمه :احسان محرابی

گروه گزارش


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *