“آژنگ نیوز”:عشایر دریا گرد در جنوب فلیپین،زندگی می کنند.ساکنان منطقه باهاو از مدت ها پیش مردمانی کوچ نشین و دریانورد بوده و ریشه در جنوب فیلیپین داشته اند.

آنها برای قرن هاست که در دریا زندگی می کنند ، اگرچه جمعیت آنها به تدریج در حال کاهش است با این حال ، بسیاری از آنها هنوز در وسط اقیانوس ، در سواحل اندونزی ، مالزی و فیلیپین زندگی می کنند.

image 123 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

مردم باهاو چنانکه اشاره شد بیشتردر وسط دریا زندگی می کنند و به ندرت بر روی زمین می روند. آنها به صورت رسمی و شناسنامه دار،هیچ ملیت و هیچ  واحدپولی ندارند .

باهاویاییها، بدون لوازم غواصی و کپسول هوا شنا و همچنین ماهیگیری میکنند.این قبیله به عشایر دریا یا کولی های دریا نیز معروف هستند.

در میان عشایر دریا سه گروه مختلف وجود دارد: قبیله اورنگ لاوت ، قبیله باجاو و قبیله موکن. بزرگترین گروه این عشایر دریا باهاو هستند.

در حال حاضر حدود ۱۰۰۰۰۰نفر باهائویی در دریا زندگی می کنند ، اما تخمین آنها بسیار دشوار است زیرا این قبیله مدارک شناسایی ندارند.

image 124 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آنها با قایق های خود حرکت می کنند و در کنار ساحل روستاهایی ایجاد می کنند.البته این روستاها محل سکونتی موقتی هستند ، زیرا آنها در کلبه هایی که در وسط دریا ساخته شده اند،دائما سکونت دارند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *