به گزارش “آژنگ نیوز”نشستهای مجازی برای زنان بیش از مردان خسته کننده است.این موضوع البته یکی ازپیامدهای افزایش میزان نشستها و مکالمات مجازی است.

پژوهشی تازه که از سوی دانشگاه یوتبوری در سوئد منتشر شده است این فرضیه را تقویت می‌کند که زنان در اثر شرکت در جلسه‌های آنلاین و ویدیویی، بیش از مردان خسته می‌شوند.

این دانشگاه برای تحقیق خود از ۱۰ هزار شرکت‌کننده در سراسر جهان کمک گرفته است. نتیجه پژوهش این بود که إحساس خستگی ذهنی در زنان بیش از مردان است.

بر پایه گزارش منتشر شده سهم زنانی که می‌گویند جلسات ویدیویی آنها را خیلی تا بیش از اندازه خسته می‌کند تقریبا ۱۴ درصد است در حالی که تنها ۵/۵ درصد از مردان از این حس گلایه می‌کنند.

محققان یکی از دلایل احتمالی این خستگی را افزایش تلاش برای مشارکت در بحث و تفهیم موضع مخالف یا موافق در قیاس با جلسات غیرمجازی می‌دانند.

image 140 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در کنفرانس‌های ویدیویی شرکت کنندگان مجبورند انرژی بیشتری صرف کنند تا به بقیه بفهمانند قصد شرکت در بحث و حرف زدن دارند و یا با فردی و نظری موافق‌اند.

چندی پیش هم نتایج تحقیق دیگری منتشر شد که ادعا می‌کرد، به دلیل پردازش‌های صوتی در حین کنفرانس‌ها و نشست‌های ویدیویی، زنان به اندازه مردها جدی گرفته نمی‌شوند.

برنامه‌های ارتباط تصویری و معایب آن برای زنان

صدا یکی از مهمترین ابزارها در تعاملات اجتماعی است. برپایه نتایج این تحقیق که در دانشگاه ماگدبورگ آلمان انجام شده، صدای زنان در مکالمات آنلاین در مقایسه با مردان کمتر رسا، توانمند و دارای کاریزما به گوش می‌خورد یا منتقل می‌شود.  محققان همچنین دریافته‌‌اند که برنامه‌هایی چون زوم، اسکایپ یا تیمزبه دلیل محدودیت امکانات آنها و  ظرفیت شبکه‌ها  در انتقال حجم بزرگی از داده‌ها به هنگام کنفرانس‌ها نارسایی‌هایی دارند و ا ز جمله همه اجزا و فرکانس‌های صداها را منتقل نمی‌کنند، امری که به خصوص به ضرر زنان و صدای کمترقدرتمند آنها در قیاس با مردان تمام می‌شود.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *