به گزارش “آژنگ نیوز”در این عکس ، سلطان معروف مواد مخدر کلمبیایی پابلو اسکوبار را می بینیم که مقابل کاخ سفید در واشنگتن دی سی ایستاده است. پسری که کنار اسکوبار ایستاده تنها پسر اوست. وی همچنین خانواده خود را تقریباً در همان زمان به یک سفر درجه یک به دیزنی لند برد.

این منطقه قسمت شمالی کاخ سفید است ، و این بدان معنی است که اسکوبار و پسرش در پیاده رو مجاور خیابان پنسیلوانیا ایستاده اند که در آن زمان برای تردد وسایل نقلیه آزاد بود. بنا بر این هر عابر پیاده ای می توانست در امتداد خیابان راه برود و عکاسی مشابهی را انجام دهد . و در واقع ، امروز هم می توان این کار را انجام داد ، اگرچه حصار و نرده ها  جلوتر آمده است.

این عکس که توسط همسر اسکوبار ، ماریا ویکتوریا گرفته شده است ، در یک فیلم مستند در شبکهHBO در سال ۲۰۱۰ با عنوان”گناهان پدر من” به نمایش درآمد .این فیلم داستان زندگی پادشاه مواد مخدر را از نگاه تنها پسر او (فرد حاضر در همین عکس)روایت می کند.

در طول زمان تهیه این عکس ، پابلو اسکوبار در تلاش بود تا خود را به عنوان یک سیاستمدار “قانونی” در کلمبیا نشان دهد. او ابتدا در شورای شهر در مدالین حضور داشت و سپس به عنوان نماینده جانشین کنگره تعیین شد.

image 31 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

وی یک گذرنامه دیپلماتیک داشت و این احتمالاً همان چیزی است که با استفاده ازآن به آمریکا سفر کرده است ، اما این موضوع به صورت رسمی تأیید نشده است. چرا که او به راحتی از گذرنامه های جعلی استفاده می کرد ؛او می توانست از طریق ارتباطات سیاسی خود به راحتی اینگونه گذرنامه ها را بدست آورد.

در انتخابات پارلمانی سال ۱۹۸۲، اسکوبار به عنوان عضو علی البدل نمایندگان به عنوان بخشی از جنبش جایگزین لیبرال انتخاب شد. از این طریق ، وی مسئول پروژه های اجتماعی ، مانند ساخت خانه ها و زمین های فوتبال بود که باعث محبوبیت وی در میان مردم محلی ساکن در شهرهایی شد که در آنها رفت و آمد داشت.

اسکوبار در اوج قدرت خود حدود ۴۲۰میلیون دلار درآمد در هفته داشت ، ۸۰٪ کوکائین جهان را تأمین می کرد و روزانه ۱۵ تن کوکائین به ایالات متحده قاچاق می کرد.

میراث اسکوبار همچنان بحث برانگیز است. در حالی که بسیاری جنایات وی را نکوهش می کردند ، وی برای بسیاری در کلمبیا به عنوان یک شخصیت “رابین هود” مانندشناخته شده است. زیرا او بسیاری از امکانات را برای فقرا فراهم می کرد ،برای او مراسم تدفین برگزار شد و بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در مراسم خاکسپاری وی شرکت کردند.

ترجمه :علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *