به گزارش “آژنگ نیوز” تصویری ازلوکوموتیو قدیمی راه آهن ایران،مدل سال ۱۹۴۰ میلادی؛ مشاهده می شود .در روز ۹ خرداد ماه ۱۳۰۴ قانون انحصار دولتی قند و شکر و چای به تصویب رسید. بر پایه این قانون: خرید و فروش و صدور کلیه چای و قند و شکر و هر چه از قند و شکر ساخته می‌شود که وارد خاک ایران می‌شود منحصر به دولت است و به هیچ کس و به هیچ دولت و به هیچ شرکتی اعم از داخله و خارجه قابل انتقال نیست. با درآمد دولت از دریافت مالیات قند و شکر و چای، کشیدن راه آهن سراسری ایران سرمایه گذاری شد.

image 61 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در روز ۲۳ مهر ماه ۱۳۰۶ نخستین کلنگ راه آهن سراسری را درمنطقه گمرک تهران بر زمین زده شد. جایی که ایستگاه راه آهن تهران در آنجا ساخته شد ه است. در این زمان در شهر تهران ۲۰۰٬۰۰۰ تن زندگی می‌کردند.برای عملیات اجرایی ساختمان راه‌آهن باا کمپانی دانمارکی کمپ ساکس قرار داد بسته شد. کمپ ساکس نیز با دیگر کمپانی‌های ایرانی، ایتالیایی و آلمانی، فرانسوی، انگلیسی، سوئدی، بلژیکی و یونانی قرارداد همکاری بست. 

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *