به گزارش “آژنگ نیوز”بازسازی چهره نیاکان ما به صورت زنده امکان پذیر شد.دیپ نوستالژیا یک سرویس مجهز به هوش مصنوعی که عکس های متحرک را متحرک می کند ، این نرم افزار به شخصیت اصلی توییتر تبدیل شده است ، زیرا مردم ظاهراً سعی می کنند با بهره گیری از این نرم افزار “فیلم” هایی را ایجاد کنند که اصلا وجود تدارند.

سرویس Deep Nostalgia که توسط شرکت نسب شناسی آنلاین MyHeritage ارائه شده است ، از AI با مجوز از D-ID برای ایجاد جلوه ای در حرکت عکس ثابت استفاده می کند

نوستالژی عمیق می تواند هرعکسی  و چهره ها را متحرک و زنده سازد. این برنامه از فیلم های متحرک از قبل ضبط شده از حرکات صورت استفاده می کند که برای عکس ثابت مورد نظر بهترین عملکرد را دارد. هدف مورد نظر آن این است که به شما اجازه دهد عکس عزیزان درگذشته را بارگذاری کرده و آنها را به صورت “زنده” مشاهده کنید . برای اجرای این  ایده زیبا، کاربران  می توانند برای یک حساب کاربری رایگان در MyHeritage ثبت نام کنند و سپس یک عکس را بارگذاری کنند. در آنجا فرآیند به صورت خودکار انجام می شود.البته سایت قبل از ایجاد انیمیشن و ایجاد یک gif ، تصویر را بهبود می بخشد. این  سایت می گوید این عکس ها را به شخص ثالث ارائه نمی دهد و در صفحه اصلی آن پیامی با عنوان “عکس های بارگذاری شده وبدون تکمیل ثبت نام” به طور خودکار حذف می شوند، تا از حریم خصوصی افرادمحافظت کنند .

image 10 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

با سرعت زیادی این برنامه به یک تولیدکننده الگوی رفتاری در توییتر تبدیل شده است .کاربران مختلفی سعی می کنند از این هوش مصنوعی به بیشترین حد بهره بگیرند. یک باستان شناس از عکسهای مجسمه های باستانی استفاده کرد ه و آنها را متحرک ساخته است.اگرچه این مجسمه ها در تصویرهای متحرک شده  داری چشم نیستند.

نوستالژی عمیق فقط امکان متحرک ساختن عکسهای چهره و پرسنلی را دارد ،به بیان دیگر فقط می تواند چهره ها را متحرک کند ، بنابراین شما نمی توانید مثلا چهره مومیایی ها را  باز سازی کرده ودوباره زنده کنید . برای بهره گیری از Deep Nostalgia می توانید پنج عکس را به صورت رایگان در وب سایت MyHeritage بارگذاری کنید ، پس از آن باید برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید.البته باید در نظر داشت که ارسال عکسها نباید با حریم خصوصی  مغایر بوده و امکان سوء استفاده از آن فراهم شود.اما متحرک شدن تصویر عزیزان درگذشته ما همچنان یک کنجکاوی است که می تواند،به بازسازی تاریخ زندگی ما کمک کند.

این سرویس در اواخر ماه فوریه راه اندازی شد وچنانکه اشاره شد از تکنیک هوش مصنوعی به نام یادگیری عمیق برای متحرک سازی خودکار چهره ها  وعکس های بارگذاری شده در سیستم استفاده می کند. به دلیل سهولت استفاده ، استفاده آزمایشی  ورایگان از این امکان، در توییتر رونمایی شده است .

ترجمه احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *