به گزارش “آژنگ نیوز”لری کینگ، مجری کهنه‌کار تلویزیون، در ۸۷ سالگی درگذشت.

در یک بیانیه رسمی که در حساب رسمی آقای کینگ منتشر شده است، آمده است که وی در مرکز پزشکی سدراز سینای در لس آنجلس درگذشته است.

در آن بیانیه آمده است: «با اندوهی عمیق، اورا مدیا مرگ بنیان‌گذار، میزبان و دوست ما لری کینگ را اعلام می‌کند که امروز صبح در سن ۸۷ سالگی در مرکز پزشکی سدراز سینای در لس آنجلس درگذشت. «

«فعالیت ۶۳ ساله لری در رادیو، تلویزیون و رسانه‌های دیجیتال، و انجام هزاران مصاحبه، و دریافت جوایز جهانی توسط او شاهدی است بر استعداد بی‌نظیر و ماندگار او به عنوان یکی از اهالی رسانه. «

لری کینگ در ماه جاری برای کرونا تحت درمان قرار گرفت. کینگ در سال ۱۹۸۷ از یک حمله قلبی بزرگ جان سالم به در برد و در سال ۲۰۱۷ فاش کرد که تحت درمان سرطان ریه بوده است. دو سال بعد آنژیوپلاستی کرد و دچار سکته شد.

سال گذشته، او در طی چند هفته دو فرزند بزرگسال خود، پسرش به نام اندی و دخترش به نام چایا، را از دست داد.

به‌رغم این، کینگ به انتشار قسمت‌های جدیدی برنامه خود در یوتیوب به نام «لری کینگ اکنون» (Larry King Now) ادامه داد و قصد داشت وارد دنیای پادکست شود.

در بیش از  شش دهه فعالیت، کینگ با شمار انبوهی از ستارگان، رهبران سیاسی، و شخصیت‌های اجتماعی، از جمله همه رؤسای جمهوری ایالات متحده، از ریچارد نیکسون تا دونالد ترامپ، مصاحبه کرد.

از جمله افراد مشهوری که وی طی این سال‌ها با آنها مصاحبه کرده است، می‌توان از مارلون براندو، اسنوپ داگ، لیزا مینه‌لی، جری ساینفلد، الیزابت تیلور، فرانک سیناترا، پرنس، و سر پل مک‌کارتنی نام برد. اسوشیتدپرس تخمین می‌زند که در طول زندگی حرفه‌ای‌ خود، کینگ بیش از ۵۰ هزار مصاحبه انجام داده باشد.

image 191 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کینگ در سال ۱۹۳۳ در شهر نیویورک متولد شد و کار خود را در حرفه روزنامه‌نگاری به عنوان خبرنگار محلی در میامی در فلوریدا آغاز کرد.

او با راه‌اندازی «شو لری کینگ» (The Larry King Show) در سال ۱۹۷۸ به شهرت ملی دست یافت. بین سال‌های ۱۹۸۵ تا ۲۰۱۰، او مجری «برنامه زنده لری کینگ» (Larry King Live)  در شبکه سی‌ان‌‌ان بود. سپس پیرز مورگان آن برنامه گپ‌ و گفت‌وگو را تا سال ۲۰۱۴ در سی‌ان‌ان ادامه داد تا آن که به علت کاهش شماربینندگان، آن برنامه پایان گرفت.

کینگ انتقاد خود را از شیوه انجام مصاحبه‌ها توسط مورگان پنهان نکرد. او که در یک رویداد در سال ۲۰۱۵ گفت که مورگان خودش را «به موضوع محوری مصاحبه» تبدیل می‌کند.

او گفت: «من با پیرز هیچ مشکل شخصی نداشتم. اما او نقطه مقابل آن چیزی بود که من بودم … در اجرای او، همه چیز درباره او بود

«او از کلمه «من» بسیار استفاده ‌می‌کرد. بنابراین وقتی از من درباره اجرای او سوال شد، گفتم ببین، من شخصاً او را دوست دارم، اما این نوع اجرای من نیست. «

کینگ که مورگان روزگاری او را «بز پیر» نامیده بود، ادامه داد: «من مهمان را تحقیر نمی‌کنم و خودم را به محور مصاحبه  تبدیل نمی‌کنم. مهمان یک چیز تزئینی برای نمایش نیست. از اجرای او لذت نبردم و این را درباره هر مصاحبه‌‌گر دیگری هم می‌گویم که به مخاطبانش خدمت نمی‌کند. و فکر می‌کنم پیرز این کار را نکرده است. از این نوع مصاحبه خوشم نمی‌آمد. »

کینگ برای کارش در رسانه برنده دو جایزه Peabody شده است. او همچنین به تالار مشاهیر رادیو ملی و نیز به تالار مشاهیر تلویزیون راه یافته است.

در کنار حرفه روزنامه‌نگاری، او در نمایش‌ها و فیلم‌های تلویزیونی، اغلب در نقش خودش، از جمله در گوست‌باسترز (Ghostbusters)، فریزر (Frasier)، راک ۳۰ (30 Rock) و داستان جنایی آمریکا (American Crime Story) ظاهر شده است.

در بیانیه مرگ آقای کینگ توضیح داده شد که «او همیشه به مهمانان مصاحبه‌های خود به عنوان ستارگان واقعی برنامه‌اش می‌نگریست و خود را صرفاً یک کانال بی‌طرفانه بین مهمان و مخاطب می‌دانست. »

این بیانه ادامه می‌دهد: «او چه وقتی که با رئیس جمهوری آمریکا مصاحبه می‌کرد و چه وقتی که با رهبران خارجی، ستارگان یا هر فرد دیگر، دوست داشت سوالات کوتاه، مستقیم و ساده بپرسد. »

«او معتقد بود که سوالات مختصر معمولاً بهترین پاسخ‌ها را می‌گیرد و در این باور، در اشتباه نبود. »

کینگ هشت بار ازدواج کرد. او یک بار به گاردین گفت که معتقد است همه زنان «مجنون» هستند، و او آن‌ها را نمی‌فهمد.

او گفت: «اما من آنها را ستایش می‌کنم. من همیشه طرفدار حقوق برابر بوده‌ام. من برای زنان کار کرده‌ام. همیشه طرفدار دستمزد برابر بوده‌ام. من یک فمینیست هستم. »

در جریان رقابت هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، کینگ در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا برای یک رئیس جمهوری زن آماده است، پاسخ داد: «کاملا. »

او درباره ترامپ گفت: «من دونالد را بسیار دوست دارم، اما با بسیاری از گفته‌های او موافق نیستم. او همیشه با من بسیار مهربان بود. شب قبل از عمل من، همسرم را برای صرف شام بیرون برد. »

پیرز مورگان یکی از کسانی بود که به کینگ ادای احترام کرده است. وی با ارسال یک توییت نوشت: «در آرامش ابدی باش. لری کینگ. ۸۷ ساله. افسانه واقعی. »

او این مجری فقید برنامه تلویزیونی را «یک فعال رسانه‌ای درخشان و مصاحبه‌گر متبحر تلویزیون» توصیف کرد.

جیم آکوستا، مجری سی‌ان‌ان، نیز نوشت: «لری کینگ، افسانه رادیو و تلویزیون و مجری کهنه‌کار سی‌ان‌ان درگذشت. بسیاری از کارکنان گذشته و حال سی‌ان‌ان از فقدان او غمگین خواهند بود. »

کریستی الی، ستاره سابق Cheers، نیز نوشت: «در آرامش ابدی باش. لری کینگ .. یکی از معدود مجریان شوهای گفت‌وگو که به شما اجازه صحبت می‌دهد. یک شخصیت افسانه‌ای. »

اندی کوهن، از مجریان شوی‌های گپ و گفت‌وگو، نیز نوشت: « در آرامش ابدی باش. لری کینگ. من قالب آسان و بی‌تکلف شو او را در سن‌ان‌ان و صدای شگفت‌انگیز او را دوست داشتم.»

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *