“آژنگ نیوز”یکی از مبانی ایجاد تغییر در جهان ،وقوع تحولات اساسی در زمینه رسانه و اطلاع رسانی بوده است. این تصویر به روشنی بیانگر اتفاقی است که رخ داده،این اتفاق پیشرفت در یادگیری و افزایش سرعت یادگیری وافزایش میزان دانش اندوری است.

image 192 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در قرن پنجم قبل از میلاد سقراط ، اولین فیلسوف ، معروف اظهار داشت: “من یک چیز می دانم ، که هیچ نمی دانم.” اما حدود ۲۱قرن بعد ، در هنگام اختراع  ماشین حساب در سال ۱۶۸۷ ، سر ایزاک نیوتن احتمالاً یک چیزهایی می دانست که  موفق به اختراع ماشین حساب شد. بنا بر محاسبات صورت گرفته ،دانش نیوتن در آن زمان به اندازه تمام دانش علمی بشر در زمان سقراط بود!اماامروزه به طور متوسط یک ​​دانش آموز دبیرستانی دانش علمی بیشتری نسبت به نیوتن در پایان زندگی خود دارد! همه این پیشرفتها به مدد دانش اندوزی تحقیق در مورد چیزهای شناخته شده و تفکیک آن از چیزهای ناشناخته و پیدا کردن جواب برای سوالات بی پاسخ امکان پذیر شده است. همین تشنگی علمی است که زندگی را جالب می کند. به گفته فایرشتاین،در این مسیر ابزارها و وسایل ارتباط جمعی  برای افزایش سواد و پرورش کنجکاوی ضروری است .

در حال حاضر  به نظر می رسد که ما به مرحله ای از تمدن رسیده ایم که اشتیاق فراوانی برای دانش داریم و در آن رشد اطلاعات نمادی از پویایی و پیشرفت است و شاید ، دسترسی به دانش در صورت انتخاب مسیر درست، راحت تر و سریعتر از هر زمان دیگری امکان پذیر باشد.

ترجمه علی محرابی

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *