باستان شناسان موزه Lolland-Falster یک کمربند بزرگ دفاعی به طول 770 متر را در نزدیکی رودبیهاون در لولند ، دانمارک کشف کرده اند که قدمت آن در حدود عصر آهن روم است.

عصر آهن رومی دوره ای از 100-400 میلادی است که برای توصیف دورانی  که امپراتوری روم تسلطش را برقبایل آلمانی در شمال اروپا در دانمارک ، نروژ و اسکاندیناوی شروع کرده بود، استفاده می شود.

در این دوره ، با واردات اقلام متنوعی بسیار از قبیل کشتی ها ، تصاویر برنز ، وسایل شیشه ای و سلاح ها ، تجارت بین قبایل شمالی و امپراتوری روم شکل گرفت.

تا قرون 5-6 ، امپراتوری روم توسط قبایل ژرمن مورد هجوم قرار گرفت و به عصر آهن روم خاتمه  داده شده و عصر آهن آلمانی (که به آن دوران وندل یا عصر مرووینجر نیز گفته می شود) آغاز شد.

image 5 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

باستان شناسان تاکنون 770 متر از کمربند دفاعی را کشف کرده اند ، اما آنها معتقدند که این فقط بخشی از یک خط مستحکم بزرگتر است که از تالاب های جزیره به ساحل می رود و اندازه آن تا 1400 متر است.

منطقه مورد مطالعه ، به عنوان میدان مین توصیف شده ، زیراحداقل دارای 10،000 سوراخ است که در آن سنگهای لبه های تیز قرار گرفته است . این منطقه را با هدف تأخیر در پیشبرد ارتش های پیشرو طراحی کرده اند.

روش مشابهی توسط ارتش روم نیز مورد استفاده قرار گرفت ، که اغلب در اسناد تاریخی به عنوان “نیلوفر” خوانده می شود. سربازان رومی قلاب های آهنی بلند را در زمین  پنهان می کردند ، تکنیکی که خود سزار با موفقیت در طول جنگهای خود علیه آلمانی ها به کار برد.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *