به‌تازگی کتاب «به وقت مرگ» شامل ۴۲ روایت از تجربه‌های نزدیک به مرگ شهروندان ایرانی و آمریکایی به همت نشر آن‌سو منتشر شده است. پژوهش‌ها نشان می‌دهد از گذشته‌های دور برخی انسان‌ها هنگامی که در آستانه‌ی مرگ قرار گرفته‌اند و آن شرایط را پشت سر گذاشته‌اند و نمرده‌اند، تجربه‌هایی را از آن لحظه‌ها گزارش کرده‌اند که برای دیگران باورناپذیر و شگفت‌آور بوده است. امروزه روان‌شناسان با تکیه بر داده‌های این تجربه‌ها و تأثیر آن‌ها در نگرش انسان‌ها به زندگی و مرگ، برخی از بیماری‌ها و اختلالات روانی را درمان می‌کنند و نظریاتی مبتنی بر غیرمادی‌بودن منشأ هوشیاری ارائه می‌دهند.

image 92 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

همچنین این نوع تجربه‌ها به دلیل این‌که ناظر به وجود حیات پس از مرگ و جهان‌هایی غیرمادی هستند، برای برخی فیلسوفان و دین‌پژوهان توجه‌برانگیز بوده است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه سوم دی ماه ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «به‌ وقت مرگ» اختصاص دارد که با حضور دکتر رضا اکبری، دکتری مجتبی‌ اعتمادی‌نیا و دکتر علی قاسمیان‌نژاد در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *