“آژنگ نیوز”:شب دکتر محمود افشار در ساعت پنج بعد از ظهر پنج‌شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ در بنیاد موقوفات دکتر محمود افشار (کانون زبان پارسی) با همکاری مجله بخارا برگزار خواهد شد.

محمود افشار فرزند حاج محمدصادق افشار در یزد متولد شد. او دبیرستان را در مدارس بمبئی به پایان برد و در ۱۲۹۸ با دفاع از پایان‌نامۀ خود با عنوان «سیاست اروپا در ایران» از دانشگاه لوزان در رشتۀ علوم سیاسی و اجتماعی مدرک دکتری گرفت. پس از بازگشت به وطن در ۱۳۰۳ به عضویت شورای عالی تجارت و در ۱۳۰۵ به استخدام دادگستری درآمد و تا مستشاری دیوان عالی کشور ارتقاء یافت. در ۱۳۲۲ از دادگستری انصراف داد و به وزارت فرهنگ رفت و چندی بعد به معاونت وزارت فرهنگ نائل آمد. در ۱۳۲۵ از کلیۀ مشاغل دولتی کناره گرفت و به سیر و سیاحت در عالم پرداخت. عشق به میهن و تحکیم وحدت ملی و تعمیم زبان فارسی دکتر افشار را بر آن داشت که از ۱۳۳۷ به بعد طی پنج وقفنامه، بخش بزرگی از اموال خود را وقف نماید. دکتر محمود افشار در ۲۸ آذرماه ۱۳۶۲ با نیکنامی درگذشت و در مقبرۀ خانوادگی در بهشت زهرای تهران به خاک سپرده شد.

image 93 - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در شب دکتر محمود افشار استادان دکتر سیدمصطفی محقق داماد، دکتر ژاله آموزگار، دکتر ناصر تکمیل همایون و دکتر میلاد عظیمی سخنرانی خواهند کرد. همچنین مستند «وقف، سنت پویا» به کارگردانی کیوان کیانی نمایش داده می‌شود.

نشانی: خیابان ولی عصر، سه‌راه زعفرانیه، خیابان عارف‌نسب، شمارۀ ۱۲، باغ موقوفات دکتر محمود افشار، کانون زبان فارسی.

گروه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *