“آژنگ نیوز”:شرکت سونی، تولیدکننده بزرگ ژاپنی محصولات الکترونیکی مصرفی، توسط ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو ؛در چنین روزی در سال ۱۹۴۶ تأسیس شد.سونی، تولیدکننده بزرگ ژاپنی محصولات الکترونیکی مصرفی که فعالیت‌های متنوع آن شامل فیلم، موسیقی و خدمات مالی و سایر سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. این شرکت یکی از موفق‌ترین و چندوجهی‌ترین برندها در تاریخ بازاریابی بوده است.

سونی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این شرکت در سال ۱۹۴۶ توسط ایبوکا ماسارو و موریتا آکیو با نام توکیو تسوشین کوگیو (“شرکت مهندسی مخابرات توکیو”) تأسیس شد. ایبوکا، که شرکت ابزار دقیق ژاپن آن در طول جنگ جهانی دوم دستگاه‌های الکترونیکی عرضه می‌کرد، و موریتا، یک مربی علوم کاربردی، در طول جنگ جهانی دوم به عنوان مهندسانی که موشک‌های حرارتی را برای ارتش امپراتوری ژاپن طراحی می‌کردند، با هم آشنا شدند. ایبوکا و موریتا ۴۰ سال بعدی را در چیزی که یکی از “پربارترین و جذاب‌ترین روابط تاریخ تجارت” نامیده می‌شود، با هم کار کردند. نبوغ ایبوکا در توسعه محصول و تسلط موریتا در مدیریت و بازاریابی تجارت، سونی را به یکی از مشهورترین نام‌های تجاری در جهان تبدیل کرد. سونی، که نام رسمی این شرکت در ژانویه ۱۹۵۸ شد، از کلمه لاتین sonus (به معنای صدا) گرفته شده و به عنوان یک اصطلاح بین‌المللی و نه ژاپنی در نظر گرفته شده بود.

سونی به عنوان یک شرکت کوچک با سرمایه تنها ۱۹۰،۰۰۰ ین و تقریباً ۲۰ کارمند شروع به کار کرد. مسارو ایبوکا، بنیانگذار، هدف از تأسیس این شرکت را «تأسیس یک کارخانه ایده‌آل» عنوان کرد که بر روحیه آزادی و روشنفکری تأکید دارد و از طریق فناوری به فرهنگ ژاپنی کمک خواهد کرد. این شرکت که نماد روحیه چالش سونی برای «انجام کاری که قبلاً هرگز انجام نشده است» است، به انتشار محصولات بی‌شماری با عنوان «اولین‌های ژاپن» و «اولین‌های جهان» ادامه داده است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *