“آژنگ نیوز”:آلبرت انیشتین دانشمندی با ۳ ملیت متفاوت ،در دوران کودکی و در سن ۵ سالگی در تصویر ذیل دیده می شود. ِ در سال ۱۸۸۵ میلادی.انشتین فیزیکدان برجسته ،متولد آلمان بود .او به عنوان یکی از بزرگترین فیزیکدانان تمام دوران شناخته می شد.

انیشتین - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

آلبرت انیشتین در اولم ، در وورتمبرگ ، آلمان ، در ۱۴ مارس ۱۸۷۹ متولد شد. شش هفته بعد خانواده اش به مونیخ نقل مکان کردند ، جایی که او بعداً تحصیلات خود را در مدرسه Luitpold آغاز کرد. بعداً آنها به ایتالیا نقل مکان کردند و آلبرت تحصیلات خود را در آرائو ، سوئیس ادامه داد و در سال ۱۸۹۶ وارد مدرسه پلی تکنیک فدرال سوئیس در زوریخ شد تا به عنوان معلم فیزیک و ریاضیات، آموزش ببیند. در سال ۱۹۰۱ ، سالی که دیپلم گرفت ، تابعیت سوئیس را بدست آورد و چون نتوانست پست آموزشی بیابد ، به عنوان دستیار فنی در دفتر ثبت اختراعات سوئیس پذیرفته شد.. او در سال ۱۹۰۵مدرک دکترای خود را دریافت کرد.

در طول فعالیت خود در اداره ثبت اختراعات و اوقات فراغت ، بسیاری از کارهای قابل توجه خود را ارائه کرد .او سپس در سال ۱۹۰۸به عنوان Privatdozent در برن منصوب شد. در سال ۱۹۰۹ او استاد فوق العاده در زوریخ شد ، در سال ۱۹۱۱به عنوان استاد فیزیک نظری در پراگ فعالیت می کرد ، آلبرت در سال بعد به زوریخ بازگشت تا پست مشابهی را بر عهده بگیرد. در سال ۱۹۱۴ به عنوان مدیر موسسه فیزیکی قیصر ویلهلم و استاد دانشگاه برلین منصوب شد. وی در سال ۱۹۱۴ شهروند آلمان شد و تا سال ۱۹۳۳ در برلین ماند ،اما به دلایل سیاسی از تابعیت خود صرف نظر کرد و به آمریکا مهاجرت کرد تا مقام پروفسور فیزیک نظری در پرینستون را به دست آورد. وی در سال۱۹۴۰شهروند ایالات متحده شد و در سال ۱۹۴۵ از سمت خود بازنشسته شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *