“آژنگ نیوز”:بیسکویتی که از غرق شدن کشتی تایتانیک جان سالم به در برد، گران ترین بیسکویت جهان شد.

این بیسکویت قدیمی ازغرق شدن کشتی تایتانیک جان سالم به در بردواحتمالاً یکی از گران ترین محصولات پخته شده در جهان است. این اثر تاریخی! در حراجی در Devizes، Wiltshire به قیمت ۱۵۰۰۰ پوند یا ۲۳۰۰۰ دلار فروخته شد.صاحب جدیداین «یادگاری خوراکی» یک کلکسیونر اهل یونان است.

این بیسکویت،قطعا یکی ازمنحصربفردترین اقلام کلکسیونی تایتانیک موجود است.این بیسکویت  بخشی از بسته بندی غذای خشک در یکی از قایق های نجات تایتانیک بود.این بیسکویت توسط اسپیلرز اند بیکرز،شرکتی که به تولید بیسکویت معروف است،تولید شد.آنها همچنین محصولات ارزان قیمتی تولید می کردند که اغلب به عنوان جیره در مواقع اضطراری یا در زمان جنگ استفاده می شد.

بیسکویب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

این بیسکویت با نام پایلوت، به عنوان یادگاری توسط دو تن ازمسافران،به نامهای جیمز و میبل فنویک ، ذخیره شد.آنها برای ماه عسل خود به اروپا می رفتند.جیمز با دقت آن را در یک پاکت فیلم کداک همراه با یادداشتی که روی آن نوشته شده بود «بیسکویت از قایق نجات تایتانیک آوریل ۱۹۱۲» نگهداری کرد.

این زوج همراه با بیسکویت،نگاتیوهای عکس عملیات نجات را نیز ذخیره کردند. این تصاویر احتمالاً بهترین سندی است که وقایع رخ داده در آن روز سرنوشت ساز را به تصویر می کشد.

اندرو آلدریج از صاحبان حراجی آلدریج و پسر گفته:

ما نمی دانیم که بیسکویت از کدام قایق نجات آمده است،اما تا آنجا که من می دانم هیچ بیسکویت قایق نجات دیگری تایتانیک وجود ندارد. باورنکردنی است که این بیسکویت از چنین رویداد دراماتیکی – غرق شدن بزرگترین کشتی اقیانوس پیمای جهان – جان سالم به در برده است که مرگ ۱۵۰۰ نفر را به همراه داشت.

مترجم:احسان محرابی

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *