“آژنگ نیوز”:شرکت خودروسازی فورد به تولید مدل T معروف خود در چنین روزی در سال ۱۹۲۷ میلادی پایان داد که به “دموکراتیزه کردن خودرو” (به معنی امکان تولید انبوه آن برای همه)کمک کرده بود.

lng jd - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شرکت خودروسازی فورد یک شرکت خودروسازی آمریکایی است که در سال ۱۹۰۳ توسط هنری فورد و ۱۱ سرمایه‌گذار شریک تاسیس شد. شرکت فورد موتور که در پایان انقلاب صنعتی آمریکا ظهور کرد و با روحیه پویای سرمایه داری عصر طلایی تغذیه میشد، صنعت خودروسازی را با تولید انبوه وسایل نقلیه ای که برای توده ها مقرون به صرفه بودند و معرفی خط مونتاژ متحرک، انقلابی با چشم انداز تولید جهانی در صنعت خودرو ایجاد کرد.

مدل T، توسط شرکت خودروسازی فورد از سال ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۷ ساخته شد. هنری فورد که به عنوان یک حمل و نقل کاربردی و مقرون به صرفه برای مردم عادی این خودرو را درنظر گرفته بود ، خودرویش به دلیل هزینه کم، دوام، تطبیق پذیری و سهولت نگهداری به سرعت مورد توجه قرار گرفت. بیش از ۱۵ میلیون مدل T در دیترویت و هایلند پارک میشیگان ساخته شد.

مدل تی - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در ابتدا قیمت نسخه ماشین تورینگ از ۸۵۰ دلار در سال ۱۹۰۸ (معادل حدود ۱۸ ماه حقوق برای) بود. تولید مدل Tبه صورت انبوه موجب شد قیمت کاهش یافته و به به کمتر از ۳۰۰دلار در سال ۱۹۲۵ (معادل حدود ۴ ماه حقوق برای یک دستمزد متوسط). برسد.

البته این مدل اشکالات زیادی هم داشت مثل رانندگی نه چندان راحت قوی بودن دنده عقب نسبت به دنده های جلو که راننده را مجبور میکرد سربالایی ها را با دنده عقب برود!کمی سرعت و سرو صداهای بی وقفه همه موجب شدند مدل T به دستمایه طنز ،جوک ها، آهنگ ها، شعرها و داستان های بی شمار تبدیل شود.

گروه تاریخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *