“آژنگ نیوز”:سازمان غذا و داروی آمریکا اولین قرص ضد بارداری را در چنین روزی در سال ۱۹۶۰ میلادی تایید کرد.در سال ۲۰۰۹، طبق گزارش سازمان ملل متحد، میانگین درصد جهانی استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری در زنان متاهل یا در پیوند، ۶۲.۷ درصد بود.به بیان دقیق تر بیش از ۱۰۰ میلیون زن در سراسر جهان از قرص ضد بارداری استفاده می کنند. با این حال، هر سال، بسیاری از حاملگی های ناخواسته رخ می دهد.

قرص - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در اواسط قرن بیستم، یک سلسله تلاش برای پیشگیری از بارداری بوسیله خوراکی ایمن و موثر محقق شد. زنی که باعث این اتفاق شد مارگارت سانگر (۱۸۷۹-۱۹۶۶)، وبنیانگذار آن ایده بود.اگرچه محققان متعددی در ساخت این دارو همکاری میکردند اما او از موسسه کنترل تولددر آمریکا، یکی ازپیشروان ایده صاحب فرزند شدن والدین به صورت برنامه ریزی شده بود.

قرص۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

برای ساختن قرص ضد بارداری یک بودجه دو میلیون دلاری توسط انسان نیکوکار کاترین دکستر مک کورمیک تامین شد. از آنجایی که قوانین ایالتی که تحقیقات ضد بارداری را منع می‌کرد، راه‌اندازی آزمایش‌ها را بسیار دشوار می‌کرد، راک و پینکوس محققان اولیه ابتدا این دارو را بر روی بیماران مرد و زن در بیمارستان روان‌پزشکی دولتی Worcester در ماساچوست و سپس بر روی زنان فقیر در پورتوریکو آزمایش کردند.در نهایت در سال ۱۹۶۰ اولین داروی ضد بارداری خوراکی، Enovid، ترکیبی از هورمون های پروژسترون و استروژن، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تایید شد. به سرعت به عنوان “قرص” شناخته شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *