“آژنگ نیوز”:آبراهام لینکلن ترور شد.در چنین روزی در ۱۴ آوریل سال ۱۸۶۵ میلادی ، درست پس از پایان مؤثر جنگ داخلی آمریکا، آبراهام لینکلن، رئیس جمهور ایالات متحده، هنگام حضور در نمایشی در تئاتر فورد در واشنگتن دی سی توسط جان ویلکس بوث هدف گلوله قرار گرفت و صبح روز بعد درگذشت.

هنگام شرکت در اجرای ویژه کمدی “پسر عموی آمریکایی ما”، رئیس جمهور آبراهام لینکلن مورد اصابت گلوله قرار گرفت. همسرش مری تاد لینکلن، یک افسر بیست و هشت ساله به نام سرگرد هنری آر. راثبون، و نامزد راتبون، کلارا هریس، او را در تئاتر فورد در آن شب همراهی کردند.

پس از اجرای نمایش، مهاجم با یک تپانچه درینگر به داخل محوطه حضورریاست جمهوری وارد شد، نشانه گرفت و شلیک کرد. رئیس جمهور با صورت بر روی زمین افتاد.

تروری - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

گلوله از گوش چپ لینکلن وارد شده بود و پشت چشم راست او قرار گرفته بود. او فلج بود و به سختی نفس می کشید. او را از خیابان دهم، به پانسیون روبروی تئاتر بردند، اما تمام تلاش‌های پزشکان ناکام ماند. نه ساعت بعد، در ساعت ۷:۲۲ صبح لینکلن درگذشت.

قاتل، جان ویلکس بوث، تپانچه را رها کرد و خنجر بدست افراد دیگر را تهدید کرد و اگر چه مجروح شد،اما با عجله از در پشتی تئاتر بیرون رفت و در تاریکی شب سوار بر اسب ناپدید شد.

دست کم چهار توطئه گر علاوه بر بوث در این ضرب و شتم دخیل بودند. بوث در حالی که در انباری در نزدیکی بولینگ گرین، ویرجینیا پنهان شده بود مورد اصابت گلوله قرار گرفت و دستگیر شد و در همان روز در ۲۶ آوریل ۱۸۶۵ درگذشت. چهار همدستان به نام‌های پاول، جورج آتزرودت، دیوید هرولد و مری سورات نیز به چوبه‌دار دار آویخته شدند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *