“آژنگ نیوز”:خواننده اپرای آمریکایی آفریقایی تبار ماریان اندرسون توانست بر نژاد پرستان آمریکایی غلبه کرده و در چنین روزی درسال ۱۹۳۹میلادی برای یک جمعیت ۷۵۰۰۰نفری یکشنبه عید پاک در یادبود لینکلن برنامه اجرا کند.او پس از اینکه دختران انقلاب آمریکا اجازه خواندن او را در سالن قانون اساسی در واشنگتن دی سی ندادند،دربیرون از سالن آواز خواند.

سیاه - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

در دهه ۱۹۳۰، صدای اندرسون در اروپا و ایالات متحده قابل تشخیص بود. در سال ۱۹۳۹، او توسط رئیس جمهور فرانکلین دی. روزولت و النور روزولت برای اجرای برنامه در کاخ سفید دعوت شد. اندرسون همچنین قرار بود در Constitution Hall در واشنگتن دی سی برنامه اجرا کند، اما به زودی توسط دختران انقلاب آمریکا متوقف شد و آنها گفتند که هیچ تاریخی برای اجرا در سالن در دسترس نیست.

این یک دروغ توسط این تشکیلات بود که مالک ساختمان بوده و می خواستند فقط خوانندگان سفیدپوست در این سالن برنامه اجرا کنند. خبر به گوش مردم رسید و غوغایی به پا شد. در پاسخ، النور روزولت از اندرسون دعوت کرد تا کنسرتی تاریخی روی پله‌های یادبود لینکلن برای بیش از ۷۵هزارنفر اجرا کند و در این برنامه درسراسر کشور نیزپخش شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *