“آژنگ نیوز”:امپراتور ژاپن میجی منشورسوگند را در چنین روزی در سال ۱۸۶۸ میلادی (۱۲۴۸خورشیدی)صادر کرد .این منشور پس از سرنگونی شوگونات توکوگاوا و احیای مشارکت مستقیم خانواده امپراتوری در حکومت اعلام شد ودر خدمت نوسازی کشور در طول بازسازی میجی قرارداشت.

منشور - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

رهبران دولت جدید، که تقریباً همگی سامورایی‌های رده پایین و متوسط از حوزه‌های ساتسوما و چوشو بودند، مصمم شدند که ملت جدید برای حفظ استقلال خود باید کاملاً در امتداد خطوط غربی مدرن شود. این به معنای یافتن نماد جدیدی بود که ژاپنی‌ها بتوانند حول آن جمع شوند (امپراتور میجی)، همچنین حس جدیدی از سرمایه‌گذاری در جامعه مدرن در حال ساخت (فرصتی برای “موفقیت” خود) و برچیدن نظم فئودالی قدیمی بود.

در طول این دوره، قلمروهای قدیمی فئودالی به نفع یک دولت متمرکز مدرن لغو شد، و تمایزات طبقاتی فئودالی قدیمی، به ویژه طبقه سامورایی، از بین رفت. همه سامورایی‌ها برای رفتن بی سر و صدا آماده نبودند، و لازم بود طی یک اقدام نظامی جدی به رهبری سایگو تاکاموری در سال ۱۸۷۸ آنها سرکوب شوند.

با این حال، پس از اینکه دولت میجی خود را ثابت کرد، مردم ژاپن به شدت خود را برای ایجاد یک جامعه مدرن علاقه مند نشان دادند. آنها مشتاقانه به دنبال فرصت های جدیدی بودند که برای تحصیل و ساختن چیزی متعلق به خودشان در جامعه جدید امکان پذیرمی شد. هنگامی که مردم ژاپن خود را برای ساختن ژاپن مدرن جدید آماده میکردند، بسیاری شروع به این سوال کردند که چرا الیگارش های میجی، تقریباً نیمی از رهبرانی که ژاپن را کنترل می کردند، باید تنها مردمی باشند که نقش سیاسی معناداری دارند.

منشور۱ - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بسیاری احساس کردند که یک جامعه مدرن مستلزم یک قانون اساسی مدرن و فرصتی برای همه ژاپنی ها برای مشارکت است. الیگارشی ها تمایلی به مشارکت سیاسی واقعی نداشتند، اما مجبور به تدوین قانون اساسی شدند. آنها در جستجوی مدل هایی از خارج از کشور به مدل آلمان امپراتوری (مانند ژاپن یک کشور جدید که دو سال بعد از کشور خودشان شکل گرفت) رسیدند. این امر به مردم مظاهر یک دولت مدرن با پارلمانی منتخب مردمی را ارایه داد، که مردم نقش واقعی در تصمیم‌گیری داشتند.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *