“آژنگ نیوز”:تحویل کتاب با کتابخانه های دوچرخه ای در بلغارستان یک نمونه از فعالیت در شهرهای اروپایی برای پایداری مطالعه کتاب خواندن است.کتابخانه منطقه ای Pencho Slaveikov در بندر ساحلی وارنا بلغارستان اعلام کرده: هدف این رویکرد نوآورانه این است که خواندن کتاب های فیزیکی را در دسترس تر می کند و آن را به خوانندگانی نزدیک می کند که ممکن است برای رسیدن به ساختمان عمومی مشکل داشته باشند.

به ویژه، این خدمات مادران دارای فرزند و سالمندانی را که در مناطق دور افتاده زندگی می کنند، هدف قرار می دهد، اما می تواند برای کسانی که دارای آسیب های جسمی هستند نیز مفید باشد. این سرویس همچنین نمونه ای از قرار دادن حمل و نقل عمومی پایدار در خدمت نهادهای سنتی است. ارایه خدمات کتاب با دوچرخه؛ بسته به شرایط آب و هوایی به صورت فصلی، در طی ماه های آوریل تا نوامبر در دسترس خواهد بود.

کتاب - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

خوانندگان برای دریافت کتاب های خود،باید آنها را به صورت دیجیتالی از طریق کاتالوگ الکترونیکی کتابخانه پنچو اسلاویکوف سفارش دهند. سپس کتاب‌ها با دوچرخه باری طبق یک برنامه از پیش تعیین‌شده در سه «نقطه کتاب» – مکان‌هایی در سراسر وارنا، تحویل داده می‌شوند.

این نقاط با توجه به زیرساخت های موجود دوچرخه در به اصطلاح “پایتخت ساحلی” بلغارستان انتخاب شده اند. هر سه مکان در مکان‌های عمومی خوبی مانند پارک‌ها قرار دارند که مادران با کودکان نوپا در آن رفت و آمد می‌کنند و سالمندان نیز از آن استقبال می‌کنند. این تلاش بخشی از تلاش مستمر پایداری کتابخانه است که در سال ۲۰۰۸، زمانی که کتابخانه دیجیتال معرفی شد، آغاز شد. اخیراً، خوانندگان می توانند تأیید رزرو خود را به جای کاغذ، از طریق ایمیل نیز دریافت کنند. دو سال پیش، کتابخانه منطقه‌ای یک سرویس دسترسی دیگر را نیز معرفی کرد. از سال ۲۰۲۲، این امکان را برای امانت گرفتن کتاب ها در خارج از ساعات کاری با رزرو آنلاین و بازپس گیری آنها در قفسه هایی که ۷ ساعت از ۲۴ ساعت در دسترس هستند، ارائه می دهد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *