“ آژنگ نیوز”:ساعت نجومی و تاریخی پراگ دیروز برای مدتی متوقف شد.زیرا درکشورچک یک روز ملی «بدون عجله» را در سراسر کشور جشن می‌گیرند. ساعت اورلوج که از سال ۱۴۱۰ در میدان شهر قدیمی پراگ به نمایش درآمده، قدیمی ترین ساعت نجومی در جهان است که هنوز کار می کند. همچنین یکی از نمادین ترین نمادهای پایتخت چک است.

با این حال، دیروزدر ساعت ۱۰صبح به وقت محلی، برای مدت کوتاهی کار خود را متوقف کرد. دلیل این کار نمادین و هدفمند، به خاطر روز بدون عجله (Národní den bez spěchu) است، ابتکاری در چک، که هدف آن یادآوری مردم برای کاهش سرعت و تفکر در زندگی است. این به ویژه با این ایده مرتبط است که عجله کردن همچنین منجر به سرعت زیاد در جاده می شود و این شتاب نیزمنجر به صدمات و مرگ های غیرضروری می شود.

ساعت - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

بدون عجله، بدون سرعت ایده کلی این ابتکار ترویج عادت توجه و ایمنی در جاده های چک و فراتر از آن است. سال گذشته، این فوریت و بی دقتی منجر به مرگ ۱۳۸ نفر در ترافیک شد. یان ماتوشک، مدیر اجرایی اتحادیه بیمه چک توضیح می‌دهد که ما کمی بیشتر به مردم فرصت می‌دهیم تا سرعت خود را کم کنند و متوجه شوند که همه چیز فوری نیست و اغلب بهتر است چند دقیقه دیرتررسیدن بهتر ازاصلاً نرسیدن است.

ساعت نجومی به لطف حرکت عقربه های ساعتی دوازده پیکری که نماینده رسولان هستند، یک جاذبه محبوب برای گردشگران است. این ابتکار همچنین توسط رسانه های بزرگ در کشور، اتحادیه فوتبال چک، موسسات فرهنگی، مشاغل و دانشگاه ها حمایت شد.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *