“آژنگ نیوز”:کتاب پرتره و مکان: عکاسی در سنگال، ۱۸۴۰-۱۹۶۰ منتشر شد.نویسنده: جولیا پائولتی.این کتاب تاریخچه ای غنی از عکاسی در یکی از کانون های مدرنیته آفریقایی است.

جلد گالینگور قیمت: ۶۰.۰۰ دلار / ۵۰.۰۰ پوند. منتشر شده: ۵ مارس ۲۰۲۴ تعدادصفحات: ۲۴۰

درباره کتاب

هنگامی که داگرئوتیپ برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم به آفریقای جنوب صحرا رسید، پادشاهان محلی همچنان در سنگال قدرت داشتند و حضور فرانسوی ها به پایگاه های تجاری در امتداد ساحل محدود می شد. پیشگامان عکاسی در سنگال در داخل، فراسوی و فراتر از مرزهای امپراتوری استعماری کار کردند و امکانات رسانه را گسترش دادند و به زبان بصری جهانی کمک کردند.

پرترته - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

کتاب پرتره و مکان این برخوردهای منحصر به فرد را بررسی می کند و نگاهی عمیق و ظریف به تصاویر ایجاد شده در تقاطع فرهنگ های اقیانوس اطلس سیاه، اسلامی و آفریقا ارائه می دهد. جولیا پائولتی خوانندگان را به سفری بصری از دهه ۱۸۴۰می برد، زمانی که قدیمی ترین داگرئوتیپ باقی مانده از غرب آفریقا ساخته شد، تا دهه ۱۹۶۰، زمانی که با استقلال سنگال، عکاسی به محبوب ترین رسانه تبدیل شد. او درباره برخی از مشهورترین مدرنیست‌های آفریقا، مانند ماما کاست بحث می‌کند، و همچنین بینش‌هایی درباره عکاسان کمتر شناخته‌شده مانند عمر کا و چهره‌های ناشناس مانند مکی کین ارائه می‌دهد. پائولتی هنرمندان حرفه‌ای و آماتور را در ژانرهای مختلف از پرتره تا منظره و رسانه‌هایی مانند نقاشی روی شیشه و لیتوگرافی بررسی می‌کند.کتاب پرتره و مکان با انبوهی از تصاویر نفس گیر که برای اولین بار در اینجا منتشر شده است، تاریخچه مهم عکاسی در قاره آفریقا را زنده می کند.

گروه رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *