“آژنگ نیوز”:چه اتفاقی برای مشهورترین کلیساهای ارتدکس روسیه پس از انقلاب اکتبر افتاد؟پس از به دست گرفتن قدرت، بلشویک ها شروع به مبارزه فعال با کلیسا کردند. چندین هزار کلیسا ویران شدند و کلیساهای باقی مانده برای مقاصد مختلف سکولار، از انبار انبار تا آسایشگاه مورد استفاده قرار گرفتند.

شاید معروف ترین کلیساهای ارتدوکس روسیه که سرنوشت غم انگیزی را به دست آوردند. در سال ۱۹۳۱، منفجر شد و استخر روباز “Moskva” به جای آن ساخته شد.البته در اواخر دهه ۱۹۹۰، معبد طبق طرح اولیه بازسازی شد. اکنون، این کلیسای جامع اصلی کلیسای ارتدکس روسیه است.

کلیسا - پایگاه اطلاع رسانی آژنگ

شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه مقامات شوروی می خواستند کلیسای جامع سنت باسیل، یکی از نمادهای اصلی مسکو را نیز تخریب کنند. گفته می شود، پروژه بازسازی میدان سرخ شامل یک بزرگراه بود و معبد در عبور آن اختلال ایجاد می کرد. اما معماران، مرمتگران و شخصیت های مهم فرهنگی از معبد دفاع کردند (و طبق افسانه ها، استالین شخصا اجازه تخریب آن را نداد). کلیسای جامع به زودی به یک موزه تاریخی و معماری تبدیل شد و هنوز به طور رسمی بخشی از موزه تاریخی دولتی است.

پس از انقلاب بلشویکی ۱۹۱۷، کلیسای جامع بانوی ما کازان (با نام مستعار کازان یا کلیسای جامع کازانسکی) به کشیشان وفادار به قدرت شوروی تحویل داده شد و مراسم مذهبی اجازه یافت در کلیسا ادامه یابد. اما، به زودی، کلیسا نیز بسته شد و در سال ۱۹۳۲، موزه تاریخ دین و الحاد در آنجا افتتاح شد.

در آغاز جنگ جهانی دوم، نمایشگاه های میهن پرستانه به فرماندهان بزرگ گذشته در کلیسای جامع کازان برپا می شد. با این حال، ساختمان مورد آتش سوزی قرار گرفت و معبد-موزه تعطیل شد. برای چندین دهه، به آرامی بازسازی شد و در دهه ۱۹۹۰، در حالی که کلیسا به عنوان موزه باقی ماند، خدمات مذهبی قبلاً از سر گرفته شده بود. در سال ۲۰۰۰، به طور کامل به کلیسای ارتدکس روسیه تحویل داده شد و اکنون، کلیسای جامع سنت پترزبورگ است.

گروه گزارش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *